Інтерфакс-Україна
15:13 27.10.2020

Автор БОРИС БЕЛЯНСЬКИЙ

Діджиталізація на карантині: коли бізнес потрібно прискорити

4 хв читати
Діджиталізація на карантині: коли бізнес потрібно прискорити

Борис Белянський, генеральний директор MTI hi-tech дистрибуція

 

В кінці 2019 року, коли Україну ще не торкнулася хвиля пандемії, а новини з Китаю ставали невтішними, велика група аналітиків 2-х компаній готувалася до впровадження складного, унікального і значущого проєкту. Компанія MTI - один з лідерів українського ринку дистрибуції високотехнологічних продуктів і рішень, в партнерстві з компанією SMART - провідним експертом ринку розробки, впровадження, підтримки ERP і CRM систем, готували старт нової ERP-системи в компанії MTI. У новорічну ніч були відключені всі старі системи та замінені на єдину нову - Microsoft Dynamics NAV. Це був найскладніший кейс діджиталізаціі процесів всіх рівнів в компанії. Саме він дозволяє нам не просто виживати під час економічної кризи, а й продовжувати розвиток і зберігати плановані темпи зростання, розвиваючи відносини з партнерами й піднімаючи керованість компанією і її активами на новий рівень.

Не приховую, нам було складно - адже ми були першопрохідцями у своєму роді. До MTI hi-tech дистрибуції ще ніхто в Україні не реалізовував настільки масштабний перехід багатоскладової IT інфраструктури на єдину платформу. Нам вдалося реалізувати всі зовнішні і внутрішні процеси компанії в єдиній системі без відриву від виробництва - і це своєю чергою дозволило істотно заощадити як на людських годинах, так і на ІТ-ресурсах. В єдиному середовищі тепер працюють модулі ціноутворення, внутрішньої та зовнішньої звітності, КРІ-звітності, портал клієнта, модуль планування покупок. Що вкрай важливо, в єдиній системі тепер знаходиться управлінський і бухгалтерський облік. Також був впроваджений функціонал внутрішнього погодження та контролю змін. Всі ці найважливіші елементи управління компанією роблять бізнес більш керованим і прозорим як для лінійних керівників, топ-менеджменту, так і для власників бізнесу, фінансових установ, аудиторів.

Очевидно, що ринок дистрибуції за останні кілька років сильно змінився. Звична стабільна робота дистриб'юторів з ІТ-рітейлерами відходить у минуле. І перемогти в конкурентній боротьбі зможуть лише ті гравці, кому вдасться реалізувати супергнучку схему по роботі з клієнтами, надавши їм якомога більше автономності та швидкості в обробці замовлень.

За час карантину роздрібні клієнти відвикли від оффлайн, партнери (учасники ринку) масово розвивають онлайн-сегмент і прогнози можливої другої хвилі локдауна, лише підганяють великі торгові мережі слідувати цій тенденції. У той же час ринок йде від довгострокового планування, віддаючи перевагу короткостроковим трендам, малим партіям обладнання і максимально оперативній доставці. А тому нам доводиться прискорювати роботу з замовленнями всюди, де це тільки можливо.

Інструментарій нашої нової ERP-системи дозволяє партнерам МТІ отримувати найактуальнішу інформацію про стан складу і в реальному часі відстежувати зміни цін. Ти самим істотно збільшується оперативність рішень про покупку і продаж устаткування, що, своєю чергою, дозволяє компанії залучати нових клієнтів навіть в такий непростий час.

Зараз, коли криза, спричинена коронавірусом в самому розпалі, ми продовжуємо модернізувати процеси всередині компанії й вчитися максимально використовувати BigData в бізнесі. А тому, всі накопичені нами дані згодом будуть використовуватися для прийняття управлінських рішень і отримання максимальної вигоди для компанії та наших партнерів.

Окремо хочу сказати про те, що лякає багатьох власників бізнесу в роботі з клієнтами й партнерами під час переходу на роботу в новій ІТ-системі. Тут нема чого боятися, якщо ви стоїте до них "обличчям". Якщо вам здається, що комусь може бути складно освоїти новий функціонал - навчіть їх. Підкажіть клієнту, як отримати з нової системи роботи найбільшу вигоду, - і він залишиться з вами надовго. Ми організували навчальні вебінари й створили докладні відеоінструкції по роботі в нових інтерфейсах і з новими функціями. Ми також побудували живий канал зворотнього зв'язку з нашими партнерами на всіх рівнях, аби максимально швидко реагувати на ринкові зміни та тенденції.

Автоматизація внутрішніх процесів - це "win-win" для обох сторін. Адже клієнт отримує від нас більше інструментів для швидкого і самостійного управління своїми замовленнями, а компанія, відповідно - більше замовлень.

Ми в MTI hi-tech дистрибуції продовжуємо розвиток сервісів, в тому числі за участю наших партнерів. Наприклад, в компанії зараз впроваджується новий функціонал по діджиталізаціі робочих процесів, який дозволить швидше налаштовувати й використовувати нашу систему передачі даних для планування маршрутів в TMS (Transport Management System), що збільшить швидкість і поліпшить якість доставки товарів на замовлення наших клієнтів. Так, це істотні інвестиції в ПЗ і модернізацію внутрішніх процесів. Але це саме те, що не варто відкладати "на потім" навіть в самий розпал кризи - інакше "потім" вже не настане.

 

ОСТАННЄ

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Електромобільність як стратегія незалежності: чому продовження пільг до 2027 року - це сильне рішення

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Лебеді гинуть мовчки. Міндовкілля дозволяє жорстокість

ОЛЕКСАНДРА МАРЧЕНКО

Як не дати "поколінню, що народилося зі смартфоном" стати жертвами онлайн-шахрайства

КСЕНІЯ МЕЖОВА

Коли Регулятор виходить за межі - як захиститися від його рішень

ВАДИМ НЕПОСЕДОВ

Сучасні тренди та перспективи розвитку ринку торгової нерухомості України - UTG

ЄГОР ПЕРЕЛИГІН

Коли технології стають геополітичною зброєю

ДАНИИЛ ГЕТМАНЦЕВ

ВВП Польщі перевищив 1 трильйон доларів: роль пенсійних накопичень у цьому успіху

ОЛЕКСАНДР ГАВВА

Як АТ "Оператор ринку" допомагає енергетикам зрозуміти логіку ринку електроенергії

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Два інструменти фінансового суверенітету

ТАРАС ЛИЛИК

Як цифрові сервіси та конкуренція змінюють будівельну галузь

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА