15:21 26.10.2020

Автор ВЛАДИСЛАВ САВЧЕНКО

COVID створив нові тренди в бізнесі. Ось на чому зараз можна заробити

7 хв читати
COVID створив нові тренди в бізнесі. Ось на чому зараз можна заробити

Владислав Савченко, засновник "Powercode", "Foodex24"

 

Саме час запускати коворкінг, онлайн-школи, служби доставки і відеопродакшн

Жорсткий карантин в першій половині року значно  вдарив по бізнесу.  Здавалося б - ми це пережили і видихнули, але майбутнє туманне, а вірус з нами надовго.  Незважаючи на щоденні ковідні «рекорди», влада поки не закриває все назад.  Але думаю, ближче до зими ми від цього нікуди не дінемося.  У нас вже відправили школярів на віддалене навчання, у Франції та Брюсселі, по другому колу закрили ресторани, а в Німеччині - заборонили запрошувати на приватні вечірки більше 10 осіб.

Щоб потім не хапатися за голову, саме час запускати бізнеси, які зараз на хвилі.  Відкривати що-небудь нове в офлайні зараз просто нерозумно, а от онлайн - на плаву, і буде рости далі.  Ось 8 напрямків бізнесів, які можуть зараз злетіти.

1. Студія з розробки сайтів та мобільних додатків

Коронакриза показала: якщо у тебе немає сайту, тебе немає в бізнесі.  E-commerce, Saas-системи, відеозв'язок, онлайн-медицина - це все буде в тренді ще довго, і попит поки що вищий за пропозицію.

 І - найголовніше - все це треба комусь розробляти.  Я відчув на своїй компанії, що попит на розробку онлайн-сервісів зростає.  У березні, коли всі тільки починали панікувати і різати витрати, у нас відвалилося кілька замовлень.  Але потім продажі різко пішли вгору.  Ті, хто був в офлайні, перебираються в онлайн.

У тренді - швидкість.  Всі хочуть розгорнути онлайн-бізнес швидше, щоб адаптуватися до Коронавірусних реалій.  Наприклад, АТБ створив свій інтернет-магазин буквально за два місяці.  Тому чим швидше ваша студія може виконувати замовлення, тим більше їх у вас буде.

2. Сервіс доставки ліків

З 14 жовтня в Україні офіційно запрацювали онлайн-аптеки та доставка ліків.  Ви здивуєтеся, але до березня це було заборонено: аптеки не мали права організовувати доставку.  Деякі бізнеси знаходили лазівку і підписували з клієнтом договір про делегацію повноважень на покупку ліків - так, наприклад, працював стартап Liki24.

Навесні Кабмін тимчасово дозволив торгувати ліками в онлайні - але тільки на час карантину.  А недавно уряд узаконив онлайн-аптеки назавжди.  У жовтні цей закон вступив в силу.  Незабаром в цій ніші з'явиться серйозна конкуренція, але той, хто зуміє швидко зорієнтуватися і відкрити такий бізнес раніше за всіх, зірве джекпот.

3. Сервіс доставки їжі (і всього іншого)

Сервіси на зразок zakaz.ua вистрілили ще в березні.  Щоб мінімізувати контакти з людьми, в карантин всі почали замовляти доставку продуктів онлайн: собі і своїм літнім батькам.  Ми в лічені тижні запустили онлайн-супермаркет Foodex24, і зрозуміли: попит дійсно високий.

 Після першої фази загального спантеличення попит трохи вщух, але враховуючи, що коронавірус з нами надовго, ця історія буде актуальною і далі.  До того ж, багато хто зрозумів: набагато зручніше через сайт або додаток замовити додому 30 кілограмів овочів і молока, ніж тягнути це самостійно.

Тож є сенс заходити на цей ринок.  Або в суміжні: запустити сервіси доставки одягу, дитячих товарів або косметики.  І ні, конкуренції я не боюся: поконкуруємо якістю, а клієнти зроблять вибір.

 Цікаво, що сервіси доставки готової їжі - навпаки, не на плаву.  Ресторани і кафе більше не хочуть платити 30-40% від замовлення сторонній службі доставки, і наймають кур'єрів самі.  При цьому, попит на доставку їжі з ресторанів трохи впав - через фінансову невизначеність і сидіння вдома, люди почали готувати самі.  Навіть ті, хто раніше цю справу ненавидів.

4. Онлайн-магазин

У другому кварталі 2020 роки онлайн-рітейл в Америці зробив небувалий стрибок - найбільш різкий з 2001 року.  Продажі в онлайні виросли відразу на 44%.  Світ і до цього рухався в бік онлайн-покупок, але коронакриза дала цьому тренду сильний поштовх.

Якщо говорити про Україну, то в минулому році, за оцінкою Netpeak, обсяг українського ринку e-commerce був близько $ 1,5 млрд. Для порівняння, в Німеччині - $ 35 млрд, в США - $ 184 млрд. Це не означає, що у нас все  так погано.  Це означає, що у нас - величезне поле для розвитку.

Тож навіть, якщо вам здається, що в українському онлайні продається все, що завгодно, і заходити сюди безглуздо - це неправда.  Паралельно з появою інтернет-магазинів, зростає і попит.  І тут знову працює відоме правило: чим швидше вскочиш у цей поїзд, тим більше бонусів збереш.

Станом на літо близько 36% українців купували товари онлайн.  Найчастіше, як не дивно, купують не техніку, а одяг.  Техніка та електроніка - на другому місці, косметика і парфумерія - на третьому.  Це означає, що ще 64% жителів України рано чи пізно почнуть купувати в інтернеті - це неминуче.  А значить перспективи цього ринку величезні.

5. Додаток для онлайн-тренувань

В онлайн переходять не тільки їжа, одяг і ліки, а й спорт.  По-перше, тому що ситуація зі спортзалами туманна - їх то закривають, то відкривають.  Чи є сенс купувати легінси на новий сезон - не розберешся.

По-друге, у сучасних людей стає все менше часу.  Дійти до залу і назад - це цілих півгодини-година, які все складніше знайти у своєму щільному графіку.  Звичайно, купувати гору "млинців" і штанги додому готові не всі.  Але для любителів йоги і фітнесу мобільні додатки - те, що треба.

Тим більше, що багато айтішників перейшли на віддалену роботу.  А це люди, які звикли до спортзалу прямо в офісі, і при цьому вміють і люблять працювати з діджитал-інструментами.  Дайте їм зручний додаток для смартфона, з яким можна тренуватися вдома - і вони готові будуть за це платити.

6. Коворкінг

Тут все зрозуміло: через вірус багато компаній переходять на віддалений режим роботи, а деякі - не планують звідти повертатися.  Буквально на днях Microsoft дозволив своїм співробітникам працювати з дому - частково або повністю, причому навіть незалежно від карантину.

 З українських компаній - наприклад Evo перейшла на віддалений режим назавжди, а це більше 900 працівників.  Що вже казати про маленькі компанії, яким не вигідно платити за офіс, поки в нього майже ніхто не ходить.  Їм вигідніше оплатити коворкінг тим співробітникам, яким вдома заважають працювати діти, собаки і близькість холодильника.

Загалом, тренд на коворкінг розвивався в усьому світі і до карантину.  Зараз це ще актуальніше.  Знімаєте приміщення, робите мінімальний ремонт, купуєте смачну каву - і вперед.

7. Відеопродакшн

Світ поступово втомлюється від текстів і фото.  Покоління Z вже наповну спілкується з гаджетами голосом, відправляє друзям голосові повідомлення і «гуглить» в Youtube.  TikTok зараз - ледь чи не найпопулярніша соцмережа в світі - додаток встановили близько 2 мільярдів разів (притому, що у світі всього близько 7 мільярдів людей).  Навіть я завів Ютуб-канал - до речі, там вже більше мільйону переглядів.

Загалом, формат відео - в тренді.  Але якщо підлітки можуть записати влоги тремтячими руками на телефон, то бізнесу, серйозним влогерам, інтерв'юерам і власникам авторських Ютуб-каналів треба працювати над якістю відео.  Погану картинку люди дивитися вже не готові.

Тобто студія відеопродакшену - той бізнес, який буде тільки набирати популярності.  Почніть зараз, і ви зловите цю хвилю.

8. Онлайн-школа з вивчення мов (і не тільки)

Світ стає глобальним, і не знати англійської зараз - соромно.  Тому, наприклад, український стартап Grammarly вже «єдиноріг» (тобто, коштує більше $ 1 мрд).  Люди активно звикають вчити англійську в діджіталі - через додатки для смартфону, в скайпі, за допомогою онлайн-уроків і навіть в TikTok.

Разом з тим, ростуть всі інші напрямки навчання онлайн.  Ринок EdTech (освітніх технологій) - один з найбільш динамічно зростаючих у світі.  Україна в цьому плані - неоране поле для можливостей.  Інвестицій для запуску такого бізнесу потрібно більше, ніж у випадку стандартної школи (розробка грамотного і зручного ПО - це вам не приміщення орендувати).  Але і потенціал - у рази вище.  

Вперед!

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Вибори до Європарламенту: збільшення ваги євроскептиків, але не критично

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Якісний цемент для відбудови України

СЕРГІЙ СИЛІН

Мікрогенерація - шлях до автономності родин. Наявні можливості в Україні - до 10 ГВт на місяць

БОГДАН ДОВЖЕНКО ГРИГОРІЙ КУКУРУЗА

Чорна труба на 100 мільярдів за рік

ІРИНА ОЗИМОК

Як містам не програти боротьбу за молодь

ОЛЬГА ОНІЩУК

Які методи майнової агресії використовує росія для захоплення власності українців на ТОТ?

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Півроку керованого гнучкого курсу  - перші підсумки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА