17:13 04.11.2020

Автор ВІТАЛІЙ БУЛЬДА

Фіскалізація проти загроз нелегального ринку автозапчастин

2 хв читати
Фіскалізація проти загроз нелегального ринку автозапчастин

Віталій Бульда, генеральний директор компанії "Роберт Бош Україна"

 

Неможливо вказати об’єм реалізації сірого імпорту автозапчастин, але те, що доля таких продуктів суттєва, можна сказати абсолютно точно. У цієї проблеми є багато чинників, таких як відсутність  виробництва автозапчастин в Україні та певні шпарини у законодавчому полі. На нашу думку, ведення у дію з 01 січня 2021  Закону про обов'язкове використання РРО (реєстратор розрахункових операцій) всіма ФОП 2-4 групи допоможе навести лад і у цій проблемі. 

Мало хто замислюється над тим, що проблема "сірих" автозапчастин стосується не тільки власників машин, але фактично - будь-якого мешканця країни. Навіть не маючи власного авто, практично кожен українець щодня використовує громадський транспорт або знаходиться в безпосередній близькості від автодоріг, а, отже, може постраждати від чужої помилки.

Тим часом від 10 до 15% ДТП в Україні відбуваються в результаті технічної несправності через неякісне техобслуговування або контрафактні автозапчастини. Тобто це одне ДТП в день, в результаті якого страждають пересічні громадяни.

Сьогодні частка малого та середнього бізнесу на ринку автозапчастин складає близько 70%, при тому, що  далеко не кожен автосервіс надає споживачеві документальне підтвердження  своїх послуг. Можливо таке обслуговування обійдеться дешевше, проте у разі ДТП  вина за несправний транспортний засіб, а часто і за життя і здоров'я потерпілих, ляже цілком на автовласника.

Ми вважаємо, що введення обов’язкового використання РРО або його електронних аналогів при продажу автозапчастин суттєво легалізує цей ринок, у чому перш за все зацікавлені споживачі та влада. Тому відтермінування або скасування цього закону Верховною Радою не покращить ситуацію, а ринок контрафактних запчастин буде тільки зростати.

Введення обов'язкової фіскалізації позитивно вплине  на безпеку дорожнього руху внаслідок збільшення частки якісних деталей та підвищить рівень захищеності автовласника, який у разі аварії через технічну несправність матиме змогу надати документ про зроблене техобслуговування, та підприємця, який буде мати прозорий список робіт, виконаний з транспортним засобом.

Не варто також забувати і про економічну складову ринку, коли до бюджету не доходять податки від "сірого" бізнесу, а весь податковий тягар несуть представники легального бізнесу, податки яких допомагають державі розвиватися. Крім того, така диспропорція погіршує конкурентоспроможність легального бізнесу, що негативно впливає на ринок праці з легальною заробітною платою, що особливо актуально в умовах пандемії.

 

 

 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Коли воно знадобилось

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому скасування мораторію на продаж майна держпідприємств — це ще один крок на шляху до європейських стандартів бізнесу

ВІКТОР ЛЯХ

Допомога Україні на $60 мільярдів, батько Майка Джонсона та українські пожежники-рятувальники: що тут спільного?

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Держлісагентство проти Червоної книги

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Вибори до Європарламенту: збільшення ваги євроскептиків, але не критично

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Якісний цемент для відбудови України

СЕРГІЙ СИЛІН

Мікрогенерація - шлях до автономності родин. Наявні можливості в Україні - до 10 ГВт на місяць

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА