13:10 11.01.2021

Автор ОЛЕКСАНДР КУБРАКОВ

Як будівництво Запорізького моста повертає довіру до держави

4 хв читати
Як будівництво Запорізького моста повертає довіру до держави

Олександр Кубраков, Голова Укравтодору

 

Запорізький довгобуд пережив 12 урядів і 5 президентів. На обіцянках завершити цей проєкт виросло ціле покоління українців. Коли у 2019 році ми прийшли до влади, основним гаслом стало: як раніше більше не буде. І добудова Запорізької автомагістралі чергове свідчення цьому. Проєкт стане першою ластівкою глобального повернення в Україну нової інфраструктури. Покажемо, що держава здатна виконувати обіцянки.

Що нам залишили у спадок

Ще на старті будівництва новий вантовий міст у Запоріжжі мав стати одним із найвищих мостів Європи. Висота одного з його пілонів у проєкті досягала 166 метрів. За 16 років рекорду так і не відбулось — хіба що у показниках вартості та тривалості будівництва. На будівництво мосту до 2019 року було витрачено 2,94 млрд грн. Свого часу наша команда перераховувала цю суму в доларах — йдеться про понад 400 млн. Однак за ці гроші ми так і не отримали жодного конкретного результату.

 

Розумію, що багато українців не дуже розуміють, що, власне, собою представляє автомагістраль через Дніпро в Запоріжжі.

По-перше, це 2 позакласових мости — один балковий через Старий Дніпро, який веде з острова Хортиця до району Бабурка, інший — вантовий, який сполучає Хортицю вже з центром міста Запоріжжя. Якщо дивитися згори, з висоти пташиного польоту, ми побачимо, фактично, 4 мости. Адже як на балковому, так і на вантовому мостах на кожен напряму руху проєктом передбачена окрема споруда. Тобто «розвернутися» на мості не вийде.

По-друге, це 6 транспортних розв’язок — у сумі до них входять 27 штучних споруд.

У сумі виходить всього виходить автомагістраль протяжністю 9,1 км.

 

 

8 місяців роботи — маємо конкретний результат

 

Події у 2020 році відбувались доволі швидко. У лютому підписали договір з підрядником — ним стала турецька компанія ОНУР ТААХХУТ. Вартість контракту — 11,9 млрд грн. А будівництво розпочали вже у квітні. Згідно з контрактом весь проєкт має бути зданий в експлуатацію за 4 роки. Наш внутрішній термін — до кінця 2022 року. Це не наша примха — просто через попередню бездіяльність нам вже немає куди відкладати.

Нагадаю, що зараз перетнути Дніпро в Запоріжжі можна лише двома шляхами: через дамбу Дніпрогесу та Преображенські мости. Дамба вже давно вимагає реконструкції, а Преображенські мости відпочатково не були розраховані на інтенсивне транспортне навантаження, тому їх стан зараз критичний. Без нових мостів виникне загроза транспортного колапсу, який відріже частину міста від центральної його частини.

А от темпи за 8 місяців дійсно вражають. До будівництва ОНУР залучив майже 600 фахівців, 50 одиниць техніки, тисячі тонн металоконструкцій та найбільший плавучий кран в Європі.

Що конкретно зроблено на балковому мості:

  • перелаштовано підкранову естакаду;
  • виконано антикорозійний захист балок прогонових будов, пробурено отвори під закладні деталі бар’єрної огорожі, змонтовано балки прогонової будови з низової сторони мосту;
  • влаштовано гідроізоляцію;
  • змонтовано деформаційні шви;
  • влаштовано гусасфальт.

 

У травні 2020 це були просто голі балки — а вже 14 грудня по балковому мосту проїхали перші автомобілі. Вони випробовували новий проїзд з Хортиці до Бабурки на міцність. Вже з 24 грудня кожен охочий зможе пересвідчитися у результаті нашої роботи.

Однак поки вся увага на балковому, не варто забувати, що паралельно тривають роботи й на вантовому мосту. До місця будівництва зі Стамбулу вже прибув один із найпотужніших плавкранів світу — LK-800. Він потрібен для транспортування секцій мосту від майданчика збирання в районні Кривої бухти, а також для монтажу секцій прогонової будови споруди № 10. Вже у листопаді 2021 року плануємо відкрити проїзд і тут.

Чому на цей раз все вийшло — 3 фактори

  1. Політична воля керівництва держави

Основна політична фігура, якій ми завдячуємо у відновленні будівництва — це Президент України Володимир Зеленський. Він особисто відвідував довгобуд у 2019 і 2020 роках — і наголошував на тому, що цей проєкт потрібно нарешті завершити. Його особистий контроль і комунікаційна підтримка забезпечили для нас як фінансування, так і гарантії довгострокового планування.

  1. Залучення незалежного технічного нагляду

Цього року до нагляду за реалізацією проєкту ми долучили фахівців міжнародної австрійської компанії IC-Consulenten. Вони контролюють, щоб будівництво відбувалось без порушень, відповідало проєкту, а також не вибивалось із графіку. Для нас це додаткова гарантія, що на виході ми отримаємо якісний сучасний проєкт.

  1. Надійний досвідчений підрядник

Переможець торгів, турецька компанія ОНУР ТААХХУТ, для багатьох українців асоціюється з якісними дорожніми проєктами у всіх куточках України. Нам часто закидають, що ми допускаємо до торгів іноземні компанії, однак переважна більшість команди ОНУР це саме українці. Від Туреччини тут — міжнародний досвід будівництва подібних масштабних проєктів. І, звісно ж, відповідальність та репутація. Так, наприклад, компанія застрахувала контракт, таким чином усуваючи, як для держави, так і підрядника, будь-які фінансові ризики. Хоч і дана опція не є обов’язковою за українським законодавством, хотілося б, щоб інші компанії також почали застосовувати подібну практику.

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА