Інтерфакс-Україна
12:00 10.02.2021

Автор ОЛЕКСАНДР БОРНЯКОВ

Дія City об'єднає індустрію у вирішенні проблеми реформування IT-освіти

3 хв читати
Дія City об'єднає індустрію у вирішенні проблеми реформування IT-освіти

Олександр Борняков, заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT

 

Вітчизняні виші сьогодні не задовольняють потреби ринку в IT-фахівцях. Головна причина – це відставання нашої освітньої системи від глобальної динаміки та головних трендів.

Першою причиною цього є застарілі підходи до формування освітніх програм. IT-галузь є дуже динамічною сферою, де технології змінюються та трансформуються кожні 2-3 роки. І ті самі 2-3 роки віднімає формування та затвердження освітньої програми. Тому очевидно, що для IT-освіти цей підхід треба змінювати.

Другою причиною відставання є надмірна регуляція діяльності вишів. Відсутність академічної свободи відлякує дійсно крутих спеціалістів, не дозволяє вишам самим визначати такі моделі навчання, що відповідали б актуальним потребам ринку. І, до речі, це проблема не тільки IT.

Сьогодні, без реформування IT-освіти, кардинально змінити ситуацію з підготовкою професійних кадрів для індустрії не можливо. Ми, в рамках Дія City, пропонуємо системний підхід до вирішення цього питання.  

Які основні проблеми IT-освіти?

Сьогодні бюрократична машина не може адекватно сформувати перелік затребуваних на ринку спеціальностей. А її інерція призводить до іноді кумедних викривлень. До прикладу, в українському класифікатору професій немає спеціальності data scientist, але є оператор вводу даних в електронно-обчислювальні машини. Тому класифікатор професій потрібно скасувати.

Друге - це академічна мобільність, до якої Україна тільки-но підійшла, але не реалізувала повністю. На мою думку, майбутнім IТ-спеціалістам точно не потрібно прив’язуватися до академічних груп. Оптимальним є рішення, коли студент має невеликий перелік обов’язкових предметів, а інші – обирає самостійно виходячи з власних потреб і уявлень про власне майбутнє.

Для оновлення вишів, які готують IT-спеціалстів, необхідно переосмислити модель фінансування. На даний момент держава не здатна повною мірою реагувати на виклики сучасності. Великі можливості є у приватного бізнесу, який, власне,і зацікавлений у висококваліфікованих спеціалістах і вже зараз чимало робить для розвитку освіти. Але для глобального реформування і цього замало.На мою думку, модель державної та приватної кооперації є оптимальною для IT-освіти. Саме ця модель закладена в проєкті Дія City.



 

Освіта в рамках Дія City

Хочу нагадати, що проєкт Дія City передбачає створення об'єднання резидентів, однією із основних функцій якого буде стимулювання розвитку IT-освіти. Це дозволить акумулювати ресурси галузі для суттєвого покращення якості підготовки кадрів.

При цьому хочу наголосити, що внески в об'єднання - це інвестиції у професіоналізм майбутніх кадрів. Для уникнення самої можливості зловживань або втручання держави у розподілення цих коштів Об’єднання самостійно вирішуватиме, в які освітні проекти вкладати кошти. 

Сьогодні деякі IT-компанії намагаються власними силами вирішити проблему підготовки майбутніх працівників шляхом створення з ВУЗами спільних освітніх платформ. Такий підхід не є системним і не може кардинально змінити ситуацію. Поясню: компанії зацікавлені у підготовці спеціалістів певного необхідного їм профілю. Вузька спеціалізація обмежує можливості студента у виборі місця роботи.   

Ми хочемо кардинально змінити ситуацію, запровадити системний підхід у реформуванні IT-освіти. Одним із елементів у такому підході може стати державно-приватне партнерство.

В результаті об’єднання зусиль держави та бізнесу у розвитку освіти, ми отримаємо цілу низку позитивних змін. Для IT-освіти - виші, необхідні їм кошти, викладачів-практиків, сучасні навчальні програми. IT-індустрія своєю чергою отримає висококваліфікованих спеціалістів, яких не потрібно перевчати.

Українські виші також зможуть співпрацювати з провідними освітніми установами, наприклад, зі Стенфордом, Берклі, МТІ. Наші спеціалісти будуть навчатись за топовими міжнародними програмами. Переймаючи кращий світовий досвід підготовки IT-фахівців, адаптуючи сферу освіти до сучасних реалій, Україна отримає кадри, які будуть створювати достойну конкуренцію на світовому ринку.

Також хочу зазначити, що сучасна освіта не може бути локальною. Особливо в IT-галузі. Ми зацікавлені, аби запросити до навчання в Україну найталановитіших та здібних людей. Але ключове – потім втримати цих спеціалістів тут, створити такі умови, аби подальша міграція була нецікавою. Такі умови будуть створені, завдяки Дія City.

 

 

 

 

ОСТАННЄ

ТАРАС ТАРАСЕНКО

Чи змінить освіта майбутнє України?

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Золото війни

ІРИНА ЄГОРЧЕНКО

Проблеми математичної освіти та вплив на економіку України

МИХАЙЛО ФЕДОРОВ

Послуги в Дії знищують 7,4 млрд грн хабарів щороку. Як цифровізація економить гроші і час українцям

БОГДАН ДАНИЛИШИН

Про таргетаризм, таргетерів і Україну

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Час створювати пенсійну систему, яка працюватиме на людину, а не проти неї

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Безпека на колесах, у небі й на морі: як один закон може змінити все

ЄГОР ПЕРЕЛИГІН

Відходи як нові родовища: як Україна може відкрити потенціал критичних мінералів через переробку відходів ГМК

ГАЛИНА ЯНЧЕНКО

Більше працівників на оборонних заводах - більше української зброї на фронті. Верховна Рада прийняла законопроект

ВІКТОР СМАЛЬ

Лісова декомунізація. Як ми створюємо національний природний парк, "репресований" майже століття тому

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА