Інтерфакс-Україна
18:42 04.12.2020

В Україні обсяги продажу в "чорну п'ятницю"-2020 виявилися гіршими за торішні - банкіри

4 хв читати
В Україні обсяги продажу в "чорну п'ятницю"-2020 виявилися гіршими за торішні - банкіри

Українські банкіри, опитані агентством "Інтерфакс-Україна", відзначають незначне зростання транзакцій на тижні з 23 до 29 листопада, на який припадає "чорна п'ятниця", і пояснюють його впливом пандемії на фінансове становище та поведінку споживачів.

"Цього року в "чорну п'ятницю" і вихідні після неї приріст розрахунків у нашому банку становив 38% (проти 47% у 2019 році). Таке зниження ми пов'язуємо з пандемією, що негативно позначається на фінансовому становищі та очікуваннях споживачів", - сказав начальник управління розвитку карткового бізнесу та споживчого кредитування Акордбанку Олександр Кутас.

Водночас частка операцій за чеком від 1 тис. грн у "чорну п'ятницю" становила 5%, що на 2 процентні пункти вище за звичайний показник (3%), зазначив банкір.

За словами Кутаса, суттєвий приріст обсягу і кількості операцій відзначався лише в саму "чорну п'ятницю" (27 листопада), що пов'язано з психологією поведінки споживачів, які очікують найбільших знижок саме цього дня.

Він також пояснив, що карантин вихідного дня суттєво не вплинув з огляду на перебудову економіки під нові реалії роботи, зокрема популяризацію онлайн-розрахунків і доставки товарів.

У свою чергу радник голови правління Кредитвест банку Василь Невмержицький відзначив відсутність яскраво вираженого піку продажу, кредитування і транзакцій у "чорну п'ятницю" цього року у зв'язку з розширенням рамок акції на тиждень через карантин вихідного дня.

"При цьому зростання за всіма показниками порівняно з попереднім тижнем становило близько 20-30%, що набагато гірше за торішні показники. Якщо порівнювати обсяги продажу в "чорну п'ятницю" 2019 року і "чорний тиждень" 2020 року, то загальне падіння обсягів продажу становило близько 40%. Це стосується і транзакцій, і кредитування", - повідомив він.

Він зазначив, що на падінні обсягів продажу позначився карантин вихідного дня і безперервні дискусії щодо запровадження локдауну в тій чи тій формі, які стимулюють населення консервувати вільні гроші, забезпечуючи мінімальну подушку безпеки.

За інформацією начальника управління розробки продуктів департаменту роздрібного бізнесу банку Південний Ольги Коломієць, у "чорний тиждень" обсяг торговельних транзакцій, які здійснили держателі карток банку, був на 6,96% більший, ніж за тиждень до цього, з 16 до 22 листопада. Водночас обсяг операцій зі зняття готівки та обсяг початкових переказів p2p на тижні розпродажів знизився відповідно на 3,98% і на 7,43% порівняно з тижнем раніше.

Подібні показники відображає і статистика Укрсиббанку. За даними прес-служби, з 23 до 29 листопада кількість транзакцій порівняно з попереднім тижнем не змінилася і збереглася на рівні 2,3 млн, проте середня сума транзакції збільшилася на 8% - до 301 грн.

Незначне зростання відзначила і прес-служба ПриватБанку, за даними якої користувачі карток у тиждень розпродажів оплатили за безготівковим розрахунком 33,26 млн покупок на 8 млрд грн, що відповідно на 2,3% і на 12,7% вище за показники минулого тижня (16-22 листопада).

Водночас, за інформацією банку, 23 листопада оборот у мережі торговельних терміналів зріс до 1,7 млрд грн, а найбільше зростання оплат картками було зафіксовано в продовольчих магазинах (632 млн грн) і магазинах електроніки (358 млн грн).

Згідно з повідомленням, обсяг продажу товарів у кредит зріс порівняно з показниками попереднього тижня втричі до 485 млн грн, зокрема обсяг онлайн-розстрочки в інтернет-магазинах - учетверо, до 180 млн грн, обсяг продажу в розстрочку в офлайн-магазинах - утричі, до 205 млн грн.

"Якщо на початку тижня розпродажів домінували покупки в інтернеті, в понеділок і вівторок велику частину покупок у розстрочку клієнти здійснювали онлайн, то вже в четвер і п'ятницю "живі" магазини повернули собі лідерство за обсягами оплат", - зазначив керівник напряму обслуговування торговельних підприємств ПриватБанку Євген Васильцов, слова якого наводить прес-служба.

Подібну тенденцію зростання відзначив і ПУМБ, за даними якого кількість кредитів у розстрочку за тиждень "чорної п'ятниці" сягнула 32 тис. на загальну суму 363 млн грн.

Зокрема, банк видав кредити в розстрочку на придбання побутової техніки 18,6 тис. разів на загальну суму 299 млн грн, а кількість оформлених кредитів на купівлю товарів в онлайн-сервісі "Сплачуй частинами" становила 13,4 тис. на суму 64 млн грн.

"Загалом протягом "чорного тижня" українці купили товарів за кредитними картками ПУМБ на 274,3 млн грн. Це вдвічі більше порівняно з торішньою "чорною п'ятницею" (період із 28 листопада до 1 грудня - ІФ)", - зазначили в банку.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Свириденко анонсувала презентацію плану дій уряду у понеділок

IFC та "ОТП Лізинг" оголосили нову програму розвитку МСП та підтримки сталої енергетики в Україні на EUR50 млн

Уряд перерозподілив ще 30,6 млн грн на підтримку діяльності університетів Миколаївщини - Свириденко

Аграрії намолотили 24,8 млн тонн зернових з 55% площ, поки врожай на 12,8% менше аніж на цю дату торік

Товарообіг Varus.ua через "Нову пошту" у I пів.-2025 виріс в 1,61 раза

Норвегія виділила "Нафтогазу" майже $100 млн на закупівлю природного газу

АМКУ розгляне справу про набуття "Київстаром" контролю над власником сервісу Tabletki.ua "МТПК"

Заступник голови НБУ Ніколайчук став першим заступником замість Рожкової

Perfect Group вийшов із двох спільних з Saga Development проєктів ЖК

"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА