18:06 11.03.2021

Як правильно визначити очікувану вартість предмета закупівлі?

5 хв читати

Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі – це важливий етап планування закупівель.

На цьому етапі у Замовників виникає питання щодо методів визначення очікуваної вартості та етапів її планування, адже на сьогодні це питання нормативно не врегульовано.

Зокрема, Мінекономрозвитку було розроблено та затверджено Методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі згідно Наказу від 18.02.2020 № 275 (далі – Методика), яку Замовники можуть застосовувати для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт, та послуг.

Дана Методика визначає поняття очікуваної вартості – це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів.

Також, Методика описує етапи формування очікуваної вартості, а саме: визначення потреби в закупівлі, сформування технічного опису предмета закупівлі, аналіз ринка, визначення умов оплати і поставки предмету закупівлі та розрахування очікуваної вартості окремого предмету закупівлі.

  1. Потреби Закупвлі.
  2. Технічний опис.
  3. Аналіз ринку.
  4. Умови оплати і поставки.
  5. ОВ Окремого предмету Закупівлі.

Здається, все ясно, але залишається ще кілька важливих питань, на які відповість Косінова Катерина – експерт з публічних закупівель.

Як розрахувати очікувану вартість?

Існують декілька методів розрахунку очікуваної вартості, одним із найпоширенішим методів є розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель.

Система електронних закупівель Prozorro має відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного/аналогічного товару/послуг, а і угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції, змін курсів іноземних валют.

Для аналізу потрібної інформації в системі Prozorro можливо скористатися пошуком на нашому сайті Тендери Прозоро - ДЕРЖАВНІ І КОМЕРЦІЙНІ.

Відповідно до Методики Замовники можуть скористатися даною формулою для розрахунку очікуваної вартості:

ОВ i = V * Ц м.п. х ki,

де: ОВi -очікувана вартість на підставі закупівельних цін минулих періодів;

V -обсяг товарів/послуг, що закуповується;

Цм.п. -ціна минулого періоду;

ki -коефіцієнт індексації.

У випадку, коли Замовник закуповує товари, роботи та послуги вперше, та не може орієнтуватися на свій попередній досвід формування очікуваної вартості, він застосовує Метод порівняння ринкових цін.

Цей метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів, направлення запитів комерційних пропозицій до компаній виробників та постачальників відповідних товарів/послуг.

Запит цінових пропозицій - документ, лист-звернення замовника до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на зазначений товар або послугу.

 Також можна застосувати аналіз як власних угод купівлі-продажу відповідного товару, так і інших суб’єктів господарювання.

Цей метод розраховується за такою формулою:

Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,

де: Цод -очікувана ціна за одиницю;

Ц1, Цк -ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;

К -кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;

4) визначити очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою:

ОВмрц = Цод * V,

де: ОВмрц -очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін;

Цод -очікувана ціна за одиницю товару/послуги;

V -кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується.

Коли потрібно визначати очікувану вартість предмета закупівлі?

Визначати очікувану вартість предмета закупівлі аналізуючи ринок потрібно не тільки на етапі планування закупівель а також проводити повторний аналіз цін під час публікації оголошення закупівлі, адже реалії українського ринку навіть на найближчі пару місяців не дозволяють точно спрогнозувати динаміку цін, не кажучи вже про весь наступний рік.

Які джерела інформації можна використовувати при розрахунку очікуваної вартості?

Тут Законодавство не обмежує Замовника у виборі джерел цінової інформації. Це можуть бути наприклад:

  • Комерційні пропозиції, прайси виробників та постачальників відповідної продукції.
  • Торгівельні майданчики, платформи.
  • Світові, регіональні біржи.
  • Статистичні дані офіційних служб статистики України та країнпоходження товару.
  • Інформаційні дані власних угод.
  • Публічно доступна інформація з системи електронних закупівель ProZorro.
  • Врегульовані ціни державою (постанови, накази, тарифи тощо).

Підводячи підсумок даної статті, слід сказати, що дана Методика носить виключно рекомендаційний характер, та не є обов’язковою до застосування. Замовник може на свій розсуд розробити та затвердити власну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі на підприємстві або звернутися до нашої компанії за консультацією:

  1. Супровід публічних закупівель для замовніків;
  2. Супровід публічних закупівель для постачальників

Заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Завищений розмір очікуваної вартості може нівелювати принцип максимальної економії.

Необхідно постійно вивчати і аналізувати ринок. І все це необхідно робити в обмежені терміни в умовах доволі нестабільного вітчизняного ринку. Адже, в подальшому відповідальність за прийнятті рішення щодо змін істотних умов договору (зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 %), лягає на плечі замовника.

Щоб уникнути ризиків невірного визначення очікуваної вартості та наслідків змін умов договору про закупівлю звертайтесь до фахівців з публічних закупівель. Допомога в супроводі публічних закупівель.

Експерти з публічних закупівель Консалтингової компанії «Електронні закупівлі» допоможуть вам ефективно планувати закупівлі, визначати очікувану вартість без ризиків, супроводжувати тендер під ключ та успішно укладати договори про закупівлю.

За весь час існування нашої компанії було досягнуто наступних показників:

Звертайтесь до команди професіоналів!

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА