Інтерфакс-Україна
16:04 15.05.2020

Автор НАТАЛІЯ ХОЛОД

3 кроки до виходу з кризи

3 хв читати
3 кроки до виходу з кризи

Наталія Холод, СЕО комунікаційної агенції "ВАРТО"

Що робити зі стратегією?

Зараз існує думка, що потрібно "порвати і викинути свою стратегію, розроблену до карантину", почати все з чистого аркуша. Не поділяю цю ідею. Вважаю, що необхідно переглянути існуючу стратегію і адаптувати її під нові реалії, але відмовлятися від неї повністю нерозумно. У правильній стратегії закладені цінності та основи бізнесу, а це ті речі, яким зраджувати не варто. Слід проаналізувати свій продукт і визначитися для кого він більш релевантний сьогодні і направити туди свої зусилля. При цьому важливо зберегти цінності, які сповідує бренд. Хороший приклад, "Нова пошта", яка в минулу кризу переорієнтувалася з фізичних осіб на бізнес, не змінюючи суть свого бізнесу, підходи до якості і основні технології. Це дозволило їй не тільки зміцнити свої позиції і актуалізувати послуги, але й зберегти бізнес-модель і цінності, які компанія сповідувала. 

Хто тепер клієнт?

Зрозуміло, що карантин вніс свої зміни в споживацьку поведінку при покупці. І після скасування карантину знадобиться якийсь час, щоб люди знову повернулися в офлайн, адже їм знову доведеться міняти свої купівельні звички. Що ж робити бізнесу, поки покупець перелаштовується? Вивчати! Важливо постійно вивчати свою аудиторію. І це не про класичні дослідження і опитування, а про спостереження за тенденціями, про постійним моніторинг і аналіз того, що зараз у вас продається, що є головним критерієм вибору і який запит ще є у покупців.

У що вкладати?

Поки ви вивчаєте нові звички свого споживача і аналізуйте асортимент, важливо не втрачати зв'язок зі своїм покупцем. Продовжувати комунікувати з ним. Тут варто експериментувати, чергуючи різні канали і оцінюючи результати кожного. Такий підхід дасть можливість визначити, які канали комунікації найбільш ефективні для вашого бізнесу. Маркетинговий бюджет потрібно не скорочувати, а переорієнтувати, враховуючи нові запити і поведінку споживача. Наприклад, "Megogo", дуже швидко переключилися в комунікаціях і дали цікаві карантинні пропозиції. У підсумку, перебудували планову рекламну кампанію в ситуативну. А час перед фільмами надали під спонсорство.

Пастка для бізнесу

Звичайно, кожен бізнес зацікавлений у залученні нових клієнтів. І зараз ця потреба загострилася в рази. У гонитві за споживачем, деякі компанії почали надавати свої послуги безкоштовно. Але замість сплеску лояльності, це призвело до знецінення їхнього продукту. До того ж такий підхід образив тих покупців, які раніше придбали цю послугу платно. Ще один камінь спотикання такої стратегії – дуже складно в подальшому зробити покупцем людину, яка спробувала послугу або товар безкоштовно. Такий прийом може спрацювати у гравців, які вже створили собі гучне ім'я. Для бізнесу, який раніше не комунікував зі своїм споживачем, надавати свої послуги безкоштовно під плашкою "карантин" - це постріл собі в голову!

За 15 років маркетингової діяльності, наша агенція "ВАРТО" допомагала клієнтам долати всі економічні та політичні кризи, які торкнулися українського бізнесу. Ми бачили вплив кризи на різних ринках і спостерігали, як по різному поводяться покупці. Ми в "ВАРТО" точно знаємо, що завзяття і вміння знаходити нові можливості закладено у ДНК вітчизняного бізнесу. Впевнені, що український бізнес прийме нову реальність і продовжить виробляти висококласні продукти.

Спостерігайте, регулярно комунікуйте зі своїм покупцем, особливо зараз – у стані великого потоку інформації. І не зраджуйте своїм цінностям!

ОСТАННЄ

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Оренда без привілеїв: чому час повернути чесні правила користування державним та комунальним майном

ВАДИМ НЕПОСЕДОВ

Сучасні тренди та перспективи розвитку ринку торгової нерухомості України - UTG

ЄГОР ПЕРЕЛИГІН

Коли технології стають геополітичною зброєю

ДАНИИЛ ГЕТМАНЦЕВ

ВВП Польщі перевищив 1 трильйон доларів: роль пенсійних накопичень у цьому успіху

ОЛЕКСАНДР ГАВВА

Як АТ "Оператор ринку" допомагає енергетикам зрозуміти логіку ринку електроенергії

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Два інструменти фінансового суверенітету

ТАРАС ЛИЛИК

Як цифрові сервіси та конкуренція змінюють будівельну галузь

ВОЛОДИМИР ХАУСТОВ

Державна атестація української науки: що далі? Огляд та оцінка

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Основні тези з аналізу Experts Club про ринок цементу України в останні роки

ІРИНА ЖДАНОВА

Мотивувати до вступу на інженерні спеціальності школа може, якщо?..

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА