14:32 17.11.2020

Автор ОЛЕКСАНДР СТОРОЖУК

Нове обличчя українського ринку e-commerce: що змінив 2020 рік

3 хв читати
Нове обличчя українського ринку e-commerce: що змінив 2020 рік

Олександр Сторожук, інтернет-підприємець, засновник онлайн-сервісу PRNEWS.IO

 

 Поточний рік для України та людства взагалі став періодом суцільних викликів. Маловідомий раніше термін "локдаун" отримав майже офіційний титул найпопулярнішого у світі слова. Неможливість прогнозувати роботу на тривалий термін бізнес "упакував" у відмову від довгострокових стратегій, а навички швидко реагувати на чергову халепу - в "ситуативний маркетинг".

Сфері e-commerce пощастило. Сьогодні вона відноситься до найменш постраждалих від карантинних обмежень ринків. Але стверджувати, що вона пройшла крізь локдаун з мінімальними втратами і безболісно, передчасно. Про це свідчить досвід українських компаній та їхніх керівників, з якими співпрацює наша онлайн-платформа.

Давайте розглянемо, з якими саме труднощами зіткнулися представники сфери електронної комерції, що змінилося в робочих алгоритмах і що прогнозують експерти і учасники ринку на 2021 рік.

Десоціалізація через дистанційну роботу 

З початком пандемії компанії зі сфери електронної комерції опинилися в більш вигідному становищі, ніж представники офлайн-бізнесу. Вони більш оперативно і без втрат в якості організували робочі процеси у формат віддаленої роботи, створили обов'язкові созвони та мітинги в Zoom тощо. 

Але, як продемонстрував досвід першого локдауна, незважаючи на професіоналізм і підготовку, чимало співробітників з часом стали відчувати дискомфорт, зниження концентрації уваги, емоційне хвилювання і т.д. Такі ментальні прояви експерти пов'язують саме з віддаленою роботою і стрімким зниженням соціальних контактів. Навіть дали йому визначення - десоціалізація.

Тож, з одного боку, у 2020 році український бізнес зробив справжній квантовий стрибок в діджитал, і значно прискорив процеси, які могли розтягнутися в нашій країні років на 10-15. Це величезний плюс. 

З іншого, якщо навіть співробітники компаній зі сфери e-commerce відчувають дискомфорт від дефіциту живого спілкування з колегами, партнерами, іншими фахівцями, що незабаром чекає на тих, для кого режим віддаленої роботи став відкриттям?

Чітке планування робочих процесів

За досвідом наших колег з e-commerce, більшість з них з березня поточного року стали чіткіше планувати робочі процеси.

Зокрема, якщо до пандемії COVID-19 співробітникам в офісі компанії виділялося більше вільного (форс-мажорного) часу за рахунок збільшення годин на завдання, під час локдауна довелося скоротити їх і перерозподілити на користь посилення комунікацій. Більшість бізнесів продовжують працювати в такому режимі і, судячи з усього, працюватимуть надалі.

Як продемонстрував досвід, для продуктивної роботи у дистанційному режимі не потрібно винаходити велосипед. Фахівці рекомендують використовувати мінімальний пакет продуктів: системи Jira, календаря для Jira та Google Docs буде цілком достатньо для планування процесів і функціоналу.

Цифрова трансформація бізнесу

Як не крути, але в поточному році цифрова трансформація бізнесу стала життєво необхідністю для представників усіх сфер, форм і масштабу підприємництва. Ті, хто не встиг перестроїти процеси або надавав послуги, які не мають відношення до “цифри”, зійшли з ринку ще в перший локдаун.

У виграші залишилися компанії, які почали цифрову трансформацію першими. А найбільший успіх принесли ті рішення, які якісно оптимізують ключові e-commerce показники (CPO, AOV, CPL, LTV).

Протягом останніх місяців ми спостерігаємо справжній бум розвитку різноманітних систем аналітики і CRM. Адже попит на товари і послуги значно впав, а учасники ринку стали більш організованими і агресивними щодо маркетингу. У плюсі ​​залишаться ті компанії, які вже зараз заробляють, скорочуючи витрати на виробництво і отримуючи  максимальний прибуток з кожної вкладеної гривні.

Розвиток ринку та боротьба за виживання

З одного боку, керівники українських e-commerce компаній дають позитивний прогноз на 2021 рік. Це пов'язано з глобальною інтернетизацією і переходом населення на онлайн-покупки, зростання популярності інтернет-магазинів і маркетплейсів. Тому високий рівень сервісу, якість і швидкість надання послуг стали вирішальними факторами в боротьбі за клієнтів.

З іншого боку, якщо другий локдаун або карантин вихідного дня будуть більш тривалими, ніж перший, ще значна частина малого бізнесу закриється. А це - величезний і цікавий сегмент ринку. Адже саме представники малого бізнесу є основним генератором ідей, нестандартних підходів і рішень в силу обмеженості свого фінансового ресурсу на просування товарів і послуг.

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА