Інтерфакс-Україна
19:24 24.12.2020

Автор ОЛЕКСАНДР СТОРОЖУК

Реклама і PR для бізнесу: антітренди і тренди 2020

4 хв читати
Реклама і PR для бізнесу: антітренди і тренди 2020

Олександр Сторожук, інтернет-підприємець, засновник онлайн-сервісу PRNEWS.IO

 

Рік, що минає, був занадто непередбачуваним для того, аби підбивати будь-які  підсумки, тому представники бізнесу в кулуарах все більше віддають перевагу фразі "могло бути гірше".

У цьому є частина правди. За різними дослідженнями, весну 2020 року називають найскладнішим періодом для малого бізнесу з часів фінансової кризи. Але, судячи з того, що прийшла зима з її карантинними хвилями, частковими або повними локдаунами, вона також стане черговим випробуванням як для малого бізнесу, так і для більш потужних підприємств.

Цьогоріч найскладніше було галузям туризму, громадського харчування і розваг. Менше постраждали і швидше за інших адаптувалися до нових реалій сфери IT та E-Commerce. Доречі, перехід в онлайн і автоматизація більшості бізнес-процесів стали універсальним рецептом для стабільного розвитку.

Але не тільки вони допомогли втриматися на плаву. Компанія PRNEWS.IO провела опитування серед клієнтів і парнтерів онлайн-сервісу, за підсумками якого склала рейтинг найдієвіших інструментів просування, реклами та PR в 2020 році.

Так, в результаті дослідження, в якому взяли участь понад 25 українських компаній з різних галузей, до категорії найнепопулярніших рекламних інструментів увійшли:

  • зовнішня реклама (білборди, брандмауери, плакати, розтяжки тощо);
  • оффлайн реклама (оголошення на радіо, телебаченні, рекламні блоки в друкованих ЗМІ, реклама на транспорті, роздача листівок, холодні дзвінки);
  • таргетована реклама в соціальних мережах.

Найбільше дісталося зовнішній рекламі, ефективність якої експерти ставили під сумнів і до пандемії. В умовах карантинних обмежень і зниження кількості людей, які пересуваються містом в громадському транспорті або пішки, кількість контактів з рекламними носіями знизилася в кілька разів. Тому все більше рекламних площин сьогодні простоюють або демонтовані. І не факт, що вони зуміють повернути втрачені позиці.

Така ж доля спіткала роздачу поліграфії (за поточний рік ми навчилися уникати зайвих фізичних контактів), постери в метро, ​​рекламні блоки в друкованих медіа та ін.

До трійки рекламних аутсайдерів несподівано приєдналася і таргетована реклама в соціальних мережах. Незважаючи на те, що самоізоляція призвела до різкого збільшення інтернет-аудиторії, витіснивши прихильників традиційного телебачення, а рівень конкуренці знизився, респонденти PRNEWS.IO відносять її до одного з найменш ефективних інструментів 2020 року.

Це пояснюється тим, що така реклама є актуальною, в першу чергу, для сервісів доставки, інтернет-магазинів продуктів, побутової техніки, товарів першої необхідності, онлайн освіти. Вона не підійде для бізнеса з не масовою аудиторією (наприклад, розробникам ПО) і представникам ніш, які постраждали від пандемії.

Також, як стверджують інтернет-маркетологи, соціальні мережі цього року втратили свою цінність для лідогенераціі. У період локдауна Facebook і Instagram стали для інтернет-користувачів одним з основних джерел позитиву. Тому люди в пошуках емоційних публікацій і вражень менше фокусуються на раціональному контенті. Тож, наразі, головна цінність соцмереж полягає в "підігріві" аудиторії і анонсування новинок, але не в фактичних клієнтах.

Найефективнішими інструментами просування товарів/послуг в 2020 році стали:

  • комплексний маркетинг;
  • ситуативний маркетинг;
  • контент-маркетинг;
  • колаборація, партнерський маркетинг;
  • контекстна реклама;
  • SEO;
  • участь в профільних онлайн-заходах (вебінари, конференції, цифрові саміти тощо).

Окремим пунктом респонденти виділяють поширення прес-релізів про новини і нові продукти компанії, а також розміщення експертних статей на актуальні під час карантину теми. Так, розміщення якісних матеріалів для бізнесу в галузевих і центральних ЗМІ одночасно вирішує ряд важливих завдань: залучення додаткового трафіку, SEO, підвищення рівня довіри до бренду.

Щоб точно визначити місця "болю" аудиторії і забезпечити кількість переходів на корпоративні майданчики, компанії аналізують, які питання в конкретній бізнес-ніші найбільше цікавлять користувачів. За підсумками дослідження готують і публікують корисні статті, зокрема, про те, які пільги і кредити надає держава для розвитку бізнесу, особливості економічної і податкової активності під час локдауна тощо.

Цікаво, що саме контент маркетинг став універсальним інструментом як для компаній зі сфери E-Commerce, розробників ПЗ та інших, так і для бізнесу, який потрапив під максимальний удар карантинних обмежень.

Першим він дозволив збільшити клієнтську базу ікількість замовлень. Другим, не дивлячись на мінімальну діяльність галузі розваг, громадського харчування, тревел і б'юті індустрії - продовжити діалог з аудиторією і нагадувати про себе "до кращих часів".

Але, незважаючи на всі виклики, на які був багатий 2020 рік, очікування і вимоги клієнтів не змінилися. За результатами опитування PRNEWS.IO, в першу чергу, сьогодні їм необхідні:

  • якість продукту/послуги, ціна, швидкість;
  • якісний контент, відповіді на нагальні питання;
  • лояльний сервіс, готовність до діалогу;
  • турбота, індивідуальний підхід;
  • високий рівень технічної підтримки та сервісу.

Рекламодавець в період економічної нестабільності завжди особливо ретельно оптимізує бюджет і вимірює ефективність кожної тисячі гривень, витраченої на рекламу і просування. Тому краще співпрацювати з компаніями, які не тільки відповідають наведеним вище критеріям, а й відрізняються прозорою, зрозумілою ціновою політикою.

Слід врахувати, що в умовах карантинних заходів негативно сприймаються будь-які спроби компанії отримати миттєвий прибуток, навіть шляхом відвертих цінових спекуляцій. Також небажання компанії проявити гнучкість в нових умовах (особливо, в плані поліпшення сервісу) у потенційного покупця викликає відторгнення, що призводить до відмови від покупки і занесення компанії до чорного списку.

Пам'ятайте: сьогодні клієнт обирає компанію, завдяки якій йому буде комфортно розлучитися з грошима. Це і є головний тренд взаємодії з покупцями 2020. 

 

ОСТАННЄ

ОБЛІКОВА СТАВКА SENSE BANK ЗРОСТАННЯ ІНФЛЯЦІЇ СЕРГІЙ МАКСЮТА

Як банківський сектор трансформується в умовах війни й інфляційного тиску

ОЛЕГ ВИШНЯКОВ

Середовище вирішує все: чому я більше інвестую в людей, ніж у нерухомість

ОЛЕКСІЙ ЗОЗУЛЯ

Ситуація вкрай критична: частка "сірого" ринку електроніки у порівнянні з довоєнним періодом зросла удвічі

ВАДИМ ПОПКО

Як освітня реформа допоможе у вирішенні демографічної кризи

ВІКТОР СМАЛЬ

Ліс по-європейськи. Україна отримала найвищу оцінку для експорту деревини в ЄС: що це дасть галузі та бізнесу

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

КП "Плесо" знищило Синє озеро, перетворивши його на котлован з брудною водою

ЯНА СЯГАЙЛО

Мир — це коли в голові теж перестають стріляти

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Дорога до відбудови: "Угода про надра" відкриває інвесторам скарбницю українських ресурсів

МАРИНА БОБРАНІЦЬКА

Як українці обирають цифрові послуги в ЦНАП

ОЛЬГА КАСЬЯН

Президентські вибори в Польщі: перемога Кароля Навроцького і потенційні наслідки для регіону

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА