10:41 25.01.2021

Автор МСТИСЛАВ БАНІК

Ефективний менеджмент – запорука створення якісного сучасного продукту

7 хв читати
Ефективний менеджмент – запорука створення якісного сучасного продукту

Мстислав Банік, керівник проєкту Дія

 

Вже більше року команда Мінцифри працює над проєктом Дія для того, щоб зробити життя українців ще легшим та зручнішим. Наша мета — 100% державних послуг доступні онлайн. Запорука того, як успішно рухатись в цьому напрямку – ефективний менеджмент команди, яка працює на результат. 

У нашій команді робота над продуктом йде не по канонам ієрархії на держслужбі. І те, що Михайло Федоров Віце-прем'єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації, Олексій Вискуб його перший заступник, а Мстислав Банік директор директорату електорату електронних послуг – це не заважає нам нарівні обговорювати продукти міністерства, кожну деталь дизайну, сперечатися про те, як буде працювати послуга чи як буде виглядати документ, чи в якому порядку будуть розміщуватися розділи на порталі або мобільному застосунку Дія тощо.

Дія: нагадаю, як все починалося

Наша робота над застосунком Дія розпочалася восени 2019 року. До речі, перша версія Дії була створена компанією EPAM, яка з осені 2019 року майже до літа 2020 року займалася розробкою Дії. Ми поклались на їх професійну команду, і це дало нам змогу сфокусуватися саме на продукті та випустити його в стислі строки. Але вже під час роботи над паспортами з EPAMом, ми паралельно створювали Diia Company – першу українську державну IT-компанію. 

До складу Diia Company увійшли потужні фахівці з IT-ринку, які крім професійних якостей, горіли та досі горять продуктом, який ми створюємо разом — це їх надзвичайно драйвить.

Board – щотижнева high-level нарада щодо Дії

Що стосується менеджменту та спільної командної роботи над продуктом, треба розуміти, що скидуючи презентації чи макети керівництву просто на погодження, хороший продукт не зробиш. Треба все безліч разів обговорити, зробити велику кількість ітерацій. “Подобається міністру” — не критерій, адже це суб’єктивна оцінка, а у нас продукт для мільйонів людей. 

Власне восени 2019 року в нас з’явилась така річ як борд — це щотижнева двогодинна зустріч з Віцепрем’єр-міністром, на якій ми обговорюємо конкретну тему або теми, що стосуються Дії. 

Борд – це нарада з ключових продуктів мобільного застосунку і порталу Дія та напрямків, які можуть бути супутніми. Ключова ціль бордів – спільна робота над розвитком Дії — документів, послуг, продуктів, процесів обміну даними, безпеки тощо. На кожен борд є одна або декілька тем до обговорення, при чому мастшаб може бути різним — від інтерфейсу окремого документу до пріоритизації сфер, в яких розвиватиметься Дія в найближчі півроку. На бордах йде обговорення і прийняття рішень по пріоритетним реалізації і випуску продуктів. Наприклад, обговорюємо послуги для ФОПів, запуск нових документів, функціонал шерингу, етапи підпису цифрових документів тощо. Тобто такі концептуальні речі, які не стосуються операційної діяльності. Ми приймаємо ключове рішення й фіксуємо ключову візію з якогось конкретного питання, а далі вона переходить до робочої групи, яка вже займається реалізацією деталей.

Проєкти, що обговорюються на бордах, можна умовно поділити на дві категорії. 

Перша – це довгострокові проєкти. Вони включають багато складних етапів, в тому числі майже завжди — вимагають внесення змін або розробку нових нормативних актів, глобального вдосконалення інформаційних систем з якими ми взаємодіємо та значних зусиль з подальшого впровадження. Прикладом такого проєкту є реєстрація місця проживання в Дії. За результатами такого борду завжди формуються завдання на наступний і так аж до фіналу, коли послуга стає доступна, служба підтримки готова і так далі. 

Друга категорія – це теми, які не потребують подальшого обговорення на наступних бордах. Наприклад, якщо ми говоримо про структуру інтерфейсу документу у застосунку або флоу послуги доведений до ідеалу ще до борду, то вистачає однієї зустрічі. І надалі ми можемо, як максимум, показати фінальну версію. 

Хочу зазначити, що борд – це не класична нарада чи зустріч, це більше схоже на штормінг. Але замість вигадування ідей на якусь тему, ми генеруємо, обговорюємо все що буде реалізовано в Дії — від стратегічних питань до інтерфейсів.  

Хто бере участь у борді?

Присутніх на борді можна також поділити на кілька категорій.

Найперша категорія, яка присутня завжди — ТОП-команда Дії. До неї входять Михайло Федоров, Олексій Вискуб (перший заступник Міністра), я, Євген Горбачов (лід команди розробки) та Володимир Брусіловський (продакт-менеджер мобільного застосунку Дія).

Друга категорія — колеги по Мінцифрі, якщо теми борду стосуються їх напрямків роботи. Наприклад, в питаннях, що стосуються роботи з впровадження Дії або розвитку команди служби підтримки тощо.

Третя категорія — колеги з інших міністерств та органів влади. Дія — не вакуумний продукт. Всі наші послуги пов’язані з даними, сервісами та системами, держателями яких є не Мінцифра та не Дія, а саме інші відомства. Наприклад, водійські документи, штрафи чи верифікація — це МВС, паспорти — Державна міграційна служба, а послуги для підприємців — це Міністерство юстиції чи Податкова. Тож коли на борді треба обговорювати питання, що вимагатимуть змін на їх боці — вони теж присутні.

І четверта категорія — запрошені гості, в яких є успішний досвід створення власних продуктів, або вони є дуже потужними фахівцями в своїй сфері. У таких людей завжди є власний погляд на наш продукт ззовні. Наприклад, дуже часто ми запрошуємо одного із засновників Монобанку Олега Гороховського, оскільки в нього є доволі глибока візія багатьох проєктів. Він створив без сумніву успішний продукт, і його бачення тих речей, які ми можемо пропонувати, його аргументи за чи проти завжди є доречними. 

Тож в залежності від теми борду ми можемо залучати до нього інших людей, думка яких може мати суттєвий вплив на той продукт, або на ту задачу, яку ми обговорюємо. 

На борді ми можемо обговорювати одну послуги або декілька, обговорити логіку роботи служби підтримки, або витратити час, щоб подивитися на всі ітерації, як будуть свайпатися документи — тем безліч. Ми можемо сперечатися, а можемо навпаки — дуже швидко погоджуватись один з одним. Але важливо розуміти, що суперечка на такій нараді не несе у собі негативу. 

Наприклад, я пам’ятаю, як якось хвилин 40 сперечався з Олегом Гороховським про те, де буде розміщена фотографія в цифровому паспорті. І навіть попри те, що на середині тих “дебатів” я зрозумів, що аргументи Олега були переконливішими, ніж мої, я сперечався до останнього лиш з тією метою, щоб ми були впевнені в тому, що це буде правильне рішення для продукту та людей, які будуть користуватись Дією. 

Так само я і будь хто з присутніх на борді можуть сперечатися з... міністром! Ми не можемо дозволити собі орієнтуватися на лише те, що суб’єктивно подобається міністру, чи його заступнику чи мені — бо так у нас вийде продукт, який буде подобатися лише одному з нас. А Дія – це продукт, який має бути зрозумілим та зручним для кожної людини. 

Ще кілька прикладів

В грудні у нас працювала послуга “Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам” через Дію — це саме про ті 8000 гривень для понад 700 тисяч людей. Нам знадобилось два борди, щоб детально пропрацювати цю послугу та кожний крок, який буде доступний людині, який обмін даними ми можемо залучити до підтримки цієї послуги, щоб зменшити кількість полів на екранах та як написати текст максимально зрозумілим та коротким. Адже концепція Дії як бренду полягає в простоті та людяності. Саме це і дає нам змогу створити по-справжньому класний продукт.

Так само й послуги з відображення та сплати штрафів – у скільки кліків людина може сплатити штраф, як вона дізнається про штраф, де здійснила порушення, чи які пріоритети та акценти мають бути в даних по штрафу,  щоб людина сфокусувалась на головному. І це ще не говорячи про бета-тестування перед офіційними релізами.

Такий підхід стосується всією Дії — і порталу, і мобільного застосунку. 

Тому перш ніж продукти будуть презентовані на Diia Summit, вони проходять безліч тестувань на якість, доступність та зручність. Лиш впровадивши онлайн-технології на всіх рівнях — від загальнонаціонального до побутового — ми змінимо країну. 

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА