Інтерфакс-Україна
11:00 26.04.2024

Автор МИХАЙЛО ЦИМБАЛЮК

Україні необхідно збільшити ренту за транзит російської нафти, а виручені гроші скерувати на потреби ЗСУ

2 хв читати
Україні необхідно збільшити ренту за транзит російської нафти, а виручені гроші скерувати на потреби ЗСУ

Михайло Цимбалюк, народний депутат України, ВО "Батьківщина", перший заступник голови Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

 

З початком повномасштабного вторгнення країни-агресора в Україну у світі активізувалися процеси щодо затвердження економічних і персональних санкцій, які спрямовані проти Росії та Білорусі. Так, 3 червня 2022 року Рада Європейського Союзу затвердила шостий пакет, згідно з яким відбулася відмова ЄС від закупівлі, імпорту або перевезення російської сирої нафти, а за вісім місяців – від інших нафтопродуктів.

Проте така відмова лише часткова, оскільки тимчасовий виняток встановлений для імпорту сирої нафти до Угорщини, Словаччини та Чехії, яка йде трубопроводом "Дружба". Загально відомо, що  трубопровід у Білорусі ділиться на дві гілки: північну – до Польщі та Німеччини (ці країни, до речі, припинили закупівлі нафти РФ у 2022 році); та південну – через Україну до Угорщини, Словаччини та Чехії (і саме цей напрямок дозволяє заробляти РФ понад 6 мільярдів доларів на рік).

Наразі Чехія скоротила до мінімуму закупівель російської нафти, а натомість Угорщина та Словаччина наполягають на продовженні закупки нафти з рф через нафтопровід "Дружба".

Зважаючи на те, що РФ продовжує отримувати доходи від експорту нафти до деяких країн ЄС, які йдуть на фінансування війни проти України, доцільно було б підвищити рентну плату за транспортування російської нафти магістральними нафтопроводами України. Діюча рентна ставка становить приблизно пів долара за транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами України, а  у бюджеті РФ ціна нафти на цей рік сягає на рівні 520 доларів за тонну. В підсумку Україна від транзиту нафти отримує менше 0,1% від доходу російських компаній.

Задля встановлення справедливого рівня оподаткування нафти рф було б справедливо встановити рентну ставку за транспортування російської нафти магістральними нафтопроводами України на рівні 30% від середньої ціни одного бареля нафти, перерахованої у гривні за тонну за курсом НБУ станом на 1 число місяця, що настає за податковим періодом.

Окрім того, важливо зобов’язати АТ "Укртранснафта" перевиставляти рахунок на замовника транзиту нафти у сумі рентної плати за транспортування російської нафти магістральними нафтопроводами України.

Як результат орієнтовні додаткові надходження до держбюджету України складуть понад 70 мільярдів гривень за рік. Відтак акумульовані податкові надходження з ренти за транзит нафти можна було б скерувати на потреби ЗСУ, а ці гроші так необхідні зараз нашим захисникам.

 

 

ОСТАННЄ

МА ШЕНКУНЬ

"Тарифна дубина" США не зламає хребет Китаю

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

AI – круто і дуже корисно, але є три "але"

ОЛЕКСАНДР КАЛЕНКОВ

Збитки замість прибутків, або чому Укрзалізниці необхідно оптимізувати норми продажу металобрухту

МАКСИМ ТКАЧЕНКО

Demining Market: все для безпечного розмінування в один клік

ГАЛИНА ЯНЧЕНКО

Історія з "хеппі ендом" або як вдалося зберегти ветеранський бізнес на київському вокзалі

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому держава більше не має "роздавати" майно через схему "невідʼємних поліпшень" за безцінь

ЮРІЙ ЩУКЛІН

Вікно можливостей для України та Польщі: як відновити взаємну довіру завдяки цифровим технологіям

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Мисливська культура вбиває

ВІТАЛІЙ КОВАЛЬ

Grain from Ukraine: загальний обсяг поставок перевищив 280 тисяч тонн, нещодавні вантажі прибули до Африки та Близького Сходу

РОМАН ВОЛОШЕНЮК

Аукціони з підтримки ВДЕ: чому в Україні вони поки що не привертають увагу інвесторів?

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА