РФ у ніч на 17 липня 2014 року заборонила літакам літати в суміжному із зоною АТО просторі на висоті ураження з "Буку"
Російська Федерація з 00:00 17 липня 2014 року (день, коли в небі над Донецькою областю був збитий "Боїнг-777" авіакомпанії Malaysia Airlines, що слідував рейсом МН-17 Амстердам - Куала-Лумпур) заборонила цивільним літакам літати у своєму повітряному просторі, що межує із зоною проведення АТО на Донбасі, на висоті, що прострілюється ЗРК "Бук", пише російське видання журналу Forbes.
"Якщо ви відкриєте 180-ту сторінку підсумкового звіту DSB (Ради з безпеки Нідерландів від 22 жовтня 2015 року), то виявите, що Росія раптом, у ніч на 17 липня 2014 року, запровадила обмеження випуском документа NOTAM UUUUV6158/14 для польотів цивільної авіації у свій суміжний з Україною повітряний простір у зоні відповідальності Ростовського зонального центру єдиної системи організації повітряного руху аж до висоти понад 16 км (до ешелону FL530), що зіставно з максимальною висотою ураження ЗРК "Бук" (близько 18 км). І вже через 17 годин 20 хвилин над суміжною з Росією територією України якийсь ЗРК "Бук" збиває малайзійський "Боїнг" із пасажирами", - йдеться в статті.
При цьому зазначено, що до цього РФ не робила ніяких кроків у цьому напрямі. Водночас Україна в міру посилення конфлікту на Донбасі й ураження з ПЗРК українських військових літаків на той момент уже неодноразово запроваджувала тимчасові обмеження на польоти цивільної авіації: спочатку не можна було літати нижче ніж півтора кілометра (5 тис. футів), потім (з 6 по 30 червня 2014 року) нижче за ешелон FL260 (7925 метрів).
14 липня 2014 року Україна обмежила мінімальну висоту польоту транзитних цивільних суден над зоною АТО ешелоном FL320 (9754 метри). А Росія 16 липня (набуло чинності 17 липня) заборонила літати одразу нижче ніж 16150 метрів.
У матеріалі Forbes зазначено, що на запит Радбезу Нідерландів про причини запровадження цього обмеження на польоти Росавіація відповіла, що це було зроблено з метою "узгодження обмежувальних заходів із прилеглим повітряним простором України", але на практиці це не відповідало дійсності, оскільки Україна та РФ закрили повітряний простір на різних висотах.
"На запитання голландських експертів про очевидний "конфлікт висот" двох заборон Росія так нічого і не відповіла", - наголошується в статті.
Крім того, автор пише про те, що 17 липня 2014 року маршрут рейсу МН17 пролягав над зоною відповідальності Ростовського зонального центру, тому його диспетчер знав, що під час перетину кордону РФ малайзійський "Боїнг", прямуючи ешелоном FL330, вторгається в заборонену для польотів зону і "мовчав".
"Як він промовчав і у більш ніж півтори сотні попередніх випадків, проводячи понад сотню цивільних літаків через свою зону відповідальності з півночі 17 липня 2014 року до моменту закриття Україною повітряного простору над зоною АТО", - йдеться в публікації.