15:05 29.09.2020

Автор СЕРГІЙ БИКОВ

Що змінить авіакатастрофа в Чугуєві?

3 хв читати
Що змінить авіакатастрофа в Чугуєві?

Сергій Биков, політичний консультант, керівник аналітичного центру "ІНПОЛІТ"

 

Військовий літак АН-26, що впав в Чугуєві під Харковом і забрав життя 19 курсантів з 7 офіцерами Харківського національного університету повітряних сил імені Івана Кожедуба вже обріс десятками версій причин трагедії, а окремі чиновники вже призначають винних.

Наприклад, очільник Харківської області Олексій Кучер впевнений, що літак впав через помилку диспетчера, який дозволив посадку. І наш шановний губернатор вимагає, щоб правоохоронці першочергово розслідували саме його версію.

Не знаю, коли Олексій встиг стати авіаційним експертом. Цілком можливо, у перерві між тим, як отримував дипломи фізкультурника у педуніверситеті і правознавця в університеті Ярослава Мудрого. Талановита людина, як то кажуть, талановита в усьому.

А ось, що говорить Рімма Мхавіла, мама старшого лейтенанта Мсуя Ашрафа який був одним з пілотів злощасного літака:

"Мій син казав, що машина (АН-26, прим. Ред) на даному етапі була несправна - двигуни відмовляли неодноразово. Він був про це обізнаний" - розповідає мама, про дзвінок сина за день до трагедії.

Тобто, двигун літака вже не один раз відмовляв у повітрі. І не тому, що офіцери його вимикали і відпрацьовували посадку на одному моторі. Він просто був зламаний.

Якщо ми подивимося на статистику, то з 1403 літаків АН-26, які збудував Антонов з 1969 по 1986 рік - загинули 145. Так, більшу частину з загиблих літаків збили. У тому числі і в 2014 році над Луганською областю, терористи підбили наш літак, де двоє з вісьмох членів екіпажу не змогли вистрибнути з парашутами. Їх вбили. Всього ж у авіакатастрофах АН-26 за весь час загинула 1483 людини. У тому числі, у 62 авіакатастрофах не пов'язаних з військовими діями загинули 828 осіб. Тобто, більше половини жертв військових АН-26 загинули не в результаті військових дій, а через поломки, помилки пілотів або диспетчерів. При чому, більша частина поломок стосувалася саме проблем з двигунами.

Коли розшифрують бортові самописці - встановлять причину, чому цей літак впав. Але це буде лише тактичне рішення. Комплексно ж, саме система нашої оборони, злодійкуваті генерали і безладні контролери вбили наших молодих штурманів 25 вересня 2020 року.

Нехай кажуть, що це неетично, але я вважаю, що кадри катастрофи, зотлілі і понівечені вогнем тіла хлопців потрібно транслювати по всіх телеканалах. 24 години на добу. Може тоді до паркетних генералів, які пиляють бабло на технічному обслуговуванні, бодяжать пальне та зношують техніку до стану "поки працює" - дійде, що їх заміські палаци замішані на обвуглених тілах і крові цих молодих солдатів.

А може трапиться диво і до керівництва країни дійде, що цю прогнилу систему потрібно комплексно змінювати. А поки життя українських хлопців оцінили в 52 тисячі доларів.

Я розумію Президента Зеленського, який заборонив на час розслідування піднімати в повітря літаки АН-26. Але по-перше, а на чому літатимуть наші учасники місій ОНН, які працюють за контрактом і яких змусять тоді платити неустойку? На чому вони літатимуть і чи вистачить бортів, щоб виконувати контракти? У нас вже була історія з фірмою "українські гелікоптери", яким Президент Порошенко наказав повернути в Україну орендовану техніку. До речі, фірма незабаром збанкрутувала. А друге питання, чи проведуть належний аудит технічного обслуговування усіх повітряних суден української армії? Особливо тих літаків, на яких вчаться курсанти. Якщо хоч на одне з цих питань буде негативна відповідь, тоді зажерливі генерали і далі вибиратимуть цицьки для нової коханки в той час, поки ми будемо ховати наших орлят.

Безмежно співчуваю сім'ям і близьким тих, хто навічно пішли у небо...

 

Загрузка...
Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА