15:46 01.04.2021

Автор АРСЕНІЙ ПУШКАРЕНКО

Новий міст для Кременчука: чергова інфраструктурна перемога

3 хв читати
Новий міст для Кременчука: чергова інфраструктурна перемога

Арсеній Пушкаренко, народний депутат України

 

Для міста Кременчук 8 лютого 2021 року стало історичною датою. Саме у цей день в Укравтодорі підписано угоду з турецькою компанією на будівництво мосту через Дніпро. Цього моменту найбільший промисловий вузол Полтавщини чекав ще з середини минулого століття, коли Крюківський міст востаннє реконструювали. 

Чому це важливо?

Кожен день між берегами Дніпра курсують десятки тисяч автомобілів, маршруток, та автобусів. Це десятки тисяч кременчуківців та жителів околиць. Життя кожного з них у небезпеці, адже єдиний наявний міст у аварійному стані. Його конструкції рухаються так, що це відчувають навіть пасажири транспорту. Щодня Крюківським мостом їздять десятки тисяч вантажівок, котрі обслуговують нафтопереробний, машинобудівний, сталеливарний, вагонний та інші заводи, річковий порт, численні кар’єри. Просто диво, як єдина переправа через Дніпро, досі не обвалилася під потоком цього великогабаритного транспорту. А вона, до речі, була збудована ще у 1872 році, коли Полтавщина була під пануванням Російської імперії.

Якщо Крюківський міст не витримає, це паралізує не лише пасажиропотік, а й викличе колапс промисловості Полтавщини. Постраждає залізничне сполучення центрального регіону України. 

Десятки років люди хрестилися, переїжджаючи мостом. Від можновладців вони чули лише обіцянки, жодних реальних кроків. Лише команді Президента Володимира Зеленського вистачило політичної волі та компетенції, аби не просто заявити про наміри збудувати новий міст, а й знайти фінансування, провести тендер та доручити роботу потужній міжнародній компанії.

Як буде розв’язана транспортна проблема Кременчука?

Новий міст з підходами будуватиметься паралельно до Крюківського. На правому березі Дніпра він виходитиме на набережну Лейтенанта Дніпрова, де сполучатиметься з трасою Н-08. Також буде розв’язка з можливістю з’їзду на Літературний провулок. На лівому березі міст закінчуватиметься на Великій набережній зі з’їздом на Флотську вулицю. Сам міст буде вантовим і матиме 4 смуги руху: по дві в обидва боки. Разом з розв’язками його довжина сягатиме 3 кілометрів. 

Крюківський міст у перспективі планується повністю перетворити на залізничний. Передбачено ремонт переправи та закриття руху автомобільного транспорту.

Чи є запобіжники перетворення будівництва нового мосту на довгобуд?

Після того, як радість від новини про Кременчуцький міст вщухає, у громадян виникає резонне запитання: а чи не буде ця споруда новим українським довгобудом? Тим паче, що вартість об’єкту величезна: понад 11 мільярдів гривень. Тут хочу закцентувати на кількох важливих аспектах.

Перше: переможцем тендеру стала іноземна компанія DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş. Вона є флагманом холдингу Догуш, одного з найбільших конгломератів Туреччини у сфері будівництва та автомобільної промисловості. Це не українські “роги і копита” з двома тракторами на папері, та без обігових коштів. Великий підрядник заявив про серйозність своїх намірів, знизивши свою цінову пропозицію на аукціоні ціну на 1,2 мільярда гривень. А боровся він з компанією-співвітчизником Онур, котра впевнено працює на українському дорожньому ринку не перший рік і зараз будує Запорізький мегаміст.

Друге: компанія, яка будуватиме міст сама ж виготовлятиме його проєкт. Дуже часто ідіотські проєктні рішення та розбіжності між очікуваними потужностями підрядників і реальними призводять до поганої реалізації. Контракт на новий Кременчуцький міст передбачає роботу за системою design-build. Відповідальною за розробку проєктної документації та виконавцем робіт з будівництва мосту буде DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş. Більше свободи та більше відповідальності. Це європейська практика комплексного розв’язання проблеми.

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА