Ритейлери – наше все, або як інновації допоможуть їх споживчому кредитуванню

Тетяна Віканова, СЕО «Фінансовий брокер»
Ритейлери, як і решта бізнесу, цього року зіштовхнулись з безпрецедентною кількістю проблем, які не містилися в їх антикризових планах за мирних часів. Продажі впали, логістика з постачальниками товару лежала в руїнах, рівно як лежали в руїнах і склади найбільших гравців ринка; постачальники бачили величезні ризики і відмовлялися без передоплати везти товар у країну, що воює; персонал, рятуючи родини, опинявся в межах доступності в безпечних регіонах країни та за кордоном.
З початком системних обстрілів критичної інфраструктури рітейлерам довелося працювати в умовах перебоїв енергопостачання, що вдарило по врятованих активах новими затратами на генератори та старлінки.
Однак найбільший виклик – втрата найактивніших споживачів ритейлерів – жінок з дітьми, які виіхали з України. А ті, хто не виїхав, стали менш купівельноспроможними. Чим далі в війну, тим складніше ритейлерам в Україні оперативно підлаштовуватись під нову реальність.
При цьому важливість ритейла для економіки країни – безцінна. Саме ритейл – одна з ключових галузей української економіки, що наповнює бюджети усіх рівнів, забезпечує роботою українців та тримає на плаву їхні родини. Маємо багато прикладів стійкості ритейлерів, які буквально першими повертаються в деокуповані міста, - так працюють сміливі, чия цінність – не здатися, вистояти та допомогти вистояти своїй країні.
Як бути корисними цій ритейлівській спільноті у воєнні часи?
За 10 років мирного життя ми в нашій компанії розробили не один фінтех- продукт, який допомагав ритейлерам швидко та якісно оформлювати своєму споживачу товари у кредит. Наприклад, це формат «Єдиного вікна», де споживач отримує одночасно відповідь на кредит від в 6-7 банків.
А у воєнний час наша команда, розкидана по Україні, напрацювала унікальний Картковий модуль. Це опція у нашому програмному забезпеченні – справжня допомога ритейлеру зручно організувати оформлення споживчого кредиту на купівлю товарів по системі «Єдине вікно» з використанням цифрових карток покупця та банківського додатка. Для роботи «Карткового модуля» не потрібне покриття 4/5G. Достатньо мінімального мобільного інтернету, а сам комплекс працює в смартфоні. Перші результати інноації вражають: лише за період пілота восени 2022 року у топового ритейлера електроніки «Фокстрота» продаж через «Картковий модуль» перевищив 1 млн грн.
Плюси цієї інновації:
- Споживачу не потрібно мати при собі фізичну картку. Кредит оформлюється в його смартфоні в 3 кліки без її застосування (часто буває, що клієнт втратив карту під час бойових дій в його населеному пункті чи не встиг забрати під час евакуації), і навіть без термінала (наприклад, у ритейлера немає термінала через релокацію);
- ритейлер економить час і гроші: йому не треба інтегруватися з кожним банком для отримання дозволу на кредит. А ще економить корисний простір магазину та збільшує дохід з 1 м²;
- з ритейлера не стягується плата за еквайринг, а ще залучаються нові клієнти як офлайн, так і онлайн, що збільшує оборот. Покращується можливість управління витратами та маржею товарів, бо ПЗ дає продавцю додаткову аналітику, завдяки якій можна краще впізнати покупця та запропонувати йому справді актуальний продукт. І наприкінці: з нашим ПЗ є можливість видавати кредити і при вимкненні світла, бо мобільний інтернет та смартфон є в руках кожного – і цього вистачить для завершення покупки. Погодьтеся, це дуже важливий профіт у воєнний час.
І ще: ми у Фінансовому Брокері щиро віримо в переможний 2023 рік! А наші інноваційні інструменти допоможуть вистояти драйверу економіки – вітчизняному ритейлу.