Ганна Новосад на STEM is FEM розповіла, чому дівчатам варто звертати увагу на STEM-спеціальності
Знайти своє покликання у енергетиці чи екології закликали школярок із 15 міст України на освітньому модулі благодійного проєкту STEM is FEM. Проєкт займається популяризацією різноманітних напрямів STEM-освіти серед дівчат.
Під час модулю дівчата поспілкувались із жінками, які безпосередньо працюють у різних напрямках енергетики та екології. Директорка Європейсько-Українського Енергетичного Агентства Олександра Гуменюк приділила час розмові про “чисту” енергетику в Україні та які перепони вона зустрічає на своєму шляху. А популяризаторка сталого будівництва Оксана Гуцаленко розповіла про те, як змінюються у сучасності ідеї житлового будинку та як це пов’язано із ідеями сталого розвитку ООН. Також на питання відповіли спеціалістка з питань води, санітарії та гігієни у ЮНІСЕФ Наталія Коломієць та консультантка з екоменеджменту Юлія Маклюк.
“ЗНО із математики та природничих наук дівчата складають краще ніж хлопці, але потім до ВНЗ на спеціальності пов’язані з цими науками вони йдуть значно рідше. І я абсолютно переконана, що проблема не у тому, що ви щось погано знаєте, а у тому що суспільство, батьки, вчителі, система вам кажуть що вам туди не потрібно. Припускаю, що для багатьох із вас під час вибору свого шляху буде стояти питання - чи дійсно мені рухатися у напрямку STEM професій, чи обрати щось більш популярне у суспільстві - типу юриста, економіста, журналістики чи міжнародних відносин. Тому я хочу кожній із вас побажати, що б ви не кидали свою мрію розвиватись саме в цій темі, я дуже хочу, аби ви займалися тим, у чому ви почуваєте себе сильними, тим, в чому ви хочете розвиватися. Тому вірте в себе. Ніколи не вірте тим, хто каже, що дівчата менше здатні на щось лише тому, що вони дівчата”, - сказала у своїй промові на відкритті модулю Міністерка освіти і науки України Ганна Новосад.
Окрім лекцій учасниці відвідали екскурсії у профільні установи. У першій – центральній диспетчерській службі ДТЕК Київських Електромереж дівчатам розповіли, чому важливо до якої категорії споживачів електроенергії належать лікарні з операційними, та яке відношення диспетчерська має до пілота, який намагається посадити літак в Борисполі. А ще дівчата самостійно знайшли на схемі ЧАЕС та зрозуміли, що відсутність генерації електрики на станції не привід виключати її з великого “організму” електричної системи країни.
А у другій установі – українському гідрометеорологічному інституті ДСНС та НАН України учасницям розповіли, яким чином йодом або сухим льодом науковці керують хмарами, аби дощі випадали прямо у водосховища, та показали, як розшифровують дані з синоптичних супутників у інфрачервоному спектрі в реальному часі. Дівчата дізнались, чому іноді +2 відчуваються, як -5, а центральна Україна вважається найкомфортнішою за кліматом для життя. Звісно, не вийшло обійти й питання чому синоптики не завжди правильно прогнозують зміни погоди.
"Не багатьом українським школярам доводиться відвідати енергетичні підприємства. Радію, що ми надали таку можливість учасницям модулю STEM is FEM, і вони змогли познайомитися із циклом виробництва, побачити, хто працює у галузі, наскільки ефективні існуючі технології, поставити питання, які їх цікавили, та отримати відповіді з перших уст, від працівників енергетичної та екологічної галузей", – говорить один з ініціаторів проєкту, керівник компанії Gamingtec Сапар Карягдиїв.
За словами організаторів проєкту, вже наступного місяця стартує онлайн-конкурс на участь у наступному модулі STEM is FEM за темою "робототехніка".