15:26 23.09.2020

Автор ОЛЕНА ШУЛЯК

Немає куди відкладати: коротко про 3,16 млрд на інфраструктуру

5 хв читати
Немає куди відкладати: коротко про 3,16 млрд на інфраструктуру

Олена Шуляк, народний депутат України IX скликання, заступник  голови фракції "Слуга народу"

 

18 вересня Рада прийняла важливий для країни законопроєкт № 3991, який вносить зміни до цьогорічного держбюджету. Таким чином, спрямували 3,16 млрд грн невикористаних коштів на точкові інфраструктурні рішення. Це рішення викликало неоднозначну реакцію, оскільки опоненти почали говорити, що ці гроші б краще використали на інші цілі. Але слід розуміти дві важливі речі: 1) мова про невикористані кошти, які необхідно використати; 2) без запустку стратегічних проектів ми просто “проїдатимемо” бюджет, не піднімаючи нашу економіку.

Невикористані кошти - невикористані можливості

Всі, хто уважно слідкує за державними видатками, знають, що попри постійну проблему нестачі грошей, на кінець року ми часто залишаємося зі значною частиною фактично невикористаних коштів. На перший погляд це може здаватися позитивною тенденцію, адже начебто є певна економія. Насправді ж недовикористання коштів - величезні ризики для економіки. Бо замість того, щоб гроші інвестувалися у реальні проекти і працювали на розвиток країни, вони просто заморожуються. Кожна така гривня - це втрачені можливості. Тому додаткові кошти на «Велике будівництво» -  наша спільна інвестиція у 2020 та 2021.

Звідки ж гроші? Вже згаданий законопроект передбачає, що частина грошей виділяється за рахунок зменшення видатків на обслуговування державного боргу. Цього року маємо відхилення фактичного курсу американського долару від закладеного в бюджеті. Таким чином використали економічні коливання на свою користь.

Інша частина - це економія в результаті зменшення звернень за наданням житлових субсидій. Багато ЗМІ подали це як скорочення програми «Виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату ЖКП, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в грошовій формі». Але це не так. Тут, знову ж таки, йдеться не про скорочення програми, а про фактичну економію.

Велике будівництво: нові дороги і мости

Частина грошей дозволить продовжити оновлення розпочатих доріг за маршрутним принципом. Так, Укравтодор вже ремонтує Т-04–01 Дніпро - Васильківка - Покровське - Гуляйполе - Пологи - Мелітополь у межах Запорізької області. Додаткове фінансування дозволяє вже у цьому році забезпечити доступ до поліклініки та пологового будинку для жителів Гуляйполя. Разом з продовженням ремонту маршруту Київ - Суми - Харків, це єдині об’єкти Укравтодору, на які спрямовуємо кошти. Йдеться про 600 млн грн.

Запорізька область, Т-04-01. Кілометри 168-187

На місця спрямовує основну частину грошей. І саме тут ключові об’єкти:

  • шляхопровід-довгобуд у Херсоні по просп. Адмірала Сенявіна - вул. Залаегерсег. Його історія розтягнулась вже на 12 років: розпочали будівництво у 2008-му, через два роки будівництво було заморожено. У 2017-му відбулось коригування проекту у відповідності до сучасних норм з урахуванням особливостей місцевості. І от тільки цього року у серпні роботи були реально відновлені.
  • створення обхідної Миколаєва у Корабельному районі. Йдеться про капітальний ремонт двух місцевих доріг: О151124 Миколаїв - Станіслав - Херсон та О151101 (Миколаїв - Херсон) - Любомирівка - Першотравневе - (Казанка - (Р-47)). Таким чином забезпечуємо проїзд для великогабаритного транспорту на зернові термінали і знімаємо навантаження з вулиць міста. Рішення обговорюється вже багато років - цього року починаємо його втілювати.
  • будівництво мосту через р. Сула на дорозі Р-60 Кролевець - Пирятин у місті Ромни. Теперішній міст у критичному стані. З огляду на його значення для міста, а це єдиний міст через річку в радіусі 20 км, відкладати будівництво нового вже просто немає куди.


Полтавська область. Реконструкція моста через р. Сула

  • будівництво мостового переходу через р. Південний Буг між с. Богданівка Доманівського та смт. Костянтинівка у Миколаївській області. 70 % працездатного населення Богданівської сільської ради працевлаштовані в Южноукраїнську чи Костянтинівці. Наразі єдиний шлях туди дістатися - човном чи паромом, а у зимній період навіть це стає неможливим. Питання будівництва тут - безальтернативне;
  • капітальний ремонт вулиці Хотинська у місті Чернівці. Вулиця є частиною важливого міжнародного маршруту М-19 Доманово - Ковель - Чернівці - Тереблече. Сучасний стан дороги унеможливлює вирішення питання з проїздом у рамках експлуатації. Враховуючи значення дороги для заходу України, масштабне оновлення на часі.

Нова соціальна інфраструктура

Окрім доріг і мостів, серед недобудов часто трапляються об’єкти соціального значення. У рамках «Великого будівництва» маємо можливість довести це все до ладу.

Так, новий законопроект дозволяє нарешті направити фінансування на Будинок культури у Каневі. Його історії будівництва - більше 35 років. Роботи розпочали ще у 1984-му, і донині було кілька невдалих спроб його завершити. Щороку на утримання недобудови у міського бюджету йде 400–500 тис. грн. І от скоро його добудуємо.

Серед важливих об’єктів, які вже розпочали чи розпочнемо цього року: дитячі садочки у місті Черкаси та у селі Бобриця (Києво-Святошинський район), центр перинатології, акушерства та гінекології в місті Ужгороді, Обласний центр онкології у Харківській області тощо. Також реконструюємо найбільший спортивний комплекс у м. Кривий Ріг - стадіон “Металург”.

У спадок нам залишилось багато об’єктів критичної інфраструктури. І мені приємно усвідомлювати, що у 2020 році президентській команді нарешті вдалося зробити все для того, щоб переламати сумну традицію «незакінчених справ» і перейти від образу країни довгобудів до країни Великого будівництва. Бо ця історія не лише про те, що дороги стануть кращими, а освітніх чи медзакладів - більше. Це про початок потужного запустку нашої економіки, яка в майбутньому (за таких темпів розгортання державних стратегічних програм) буде міцною і не боятиметься будь-якої кризи.

 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ТАРАС ЄЛЕИКО

Що таке державна програма Доступний Факторинг

ЕДУАРД МКРТЧАН

"План-Б". як уникнути блокади фермерів ЄС

НАТАЛІЯ АЛЮШИНА

Із "хати скраю" мають вирости українські "зуби дракона"

СЕРГІЙ ТАБАКОВ

Два роки трансформації: як Україна реформує сферу довкілля всупереч викликам війни

ВІКТОРІЯ ЛІТВІНОВА

Спеціалізація на захисті природних ресурсів: чому це важливо?

МИХАЙЛО ЦИМБАЛЮК

Україні необхідно збільшити ренту за транзит російської нафти, а виручені гроші скерувати на потреби ЗСУ

ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО

Послання Чорнобиля людству: ціна правди і нехтування ядерними загрозами

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Коли воно знадобилось

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому скасування мораторію на продаж майна держпідприємств — це ще один крок на шляху до європейських стандартів бізнесу

ВІКТОР ЛЯХ

Допомога Україні на $60 мільярдів, батько Майка Джонсона та українські пожежники-рятувальники: що тут спільного?

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА