Як сквош "грає" на боці вашого бізнесу та репутації
Альона Огонесян, віцепрезидентка Федерації сквошу України
Історія часом вражає, розкриваючи дивовижні зв’язки між речами та подіями. Ось ще один приклад: сквош, виявляється, значною мірою завдячує своєю появою будівельникам. Адже він виник саме у вузеньких середньовічних вуличках, де гравці (а тоді – просто охочі) стукали чимось подібним до м’яча об стіни та мури.
Ця думка витікає з логіки подій, хоч ніхто не підтвердить її документально. Але фактом є те, що подальший розвиток та популяризація сквошу багато в чому залежить від будівельного бізнесу – це точно, адже для гри потрібні корти, а їх потрібно будувати.
Не дивлячись на локдаун з його несприятливими умовами для всіх бізнес-процесів, за 2020 рік було побудовано 5 нових кортів у м.Києві. Це, неодмінно, свідчить про збільшення зацікавленості інвесторів до цієї ніші.
Варто також зазначити, що, за останні п’ять років, загальна кількість кортів в Україні збільшилася в два рази. Приміром, у Харкові додалося чотири корти, у Полтаві – два, у Львові – п’ять, в Ужгороді – два, і це далеко не всі приклади.
Щодо вартості сквош-корту, то вона залежить від багатьох чинників, включаючи сертифікацію забудовника. Якщо говорити про стандартні корти з трьома непрозорими та однією скляною стінами, то стартовий кошторис українських компаній - від 17 000 доларів; забудовники, сертифіковані Всесвітньою федерацією сквошу, визначають ціну від 25 000 доларів. Якщо йдеться про повністю скляні корти (ShowGlassCourts), на яких відбуваються змагання, і де глядачі, саме завдяки прозорим конструкціям, можуть спостерігати за грою з усіх боків, то його вартість стартує від 150 000 доларів. Конфігурація приміщень, їхній функціонал, а тим більше – дизайн та матеріали – окремі питання, здатні суттєво вплинути на ціну. Є, звісно, константи: наприклад, для покриття власне корту вже тривалий час використовують паркетну дошку без захисного – слизького – покриття, і це – обов’язкова кондиція.
А чому такий проєкт має зацікавити будівельні компанії? Тут також є свої складові, і не тільки матеріальні.
Комерційна складова очевидна: це не тривалий у часі процес, який принесе, хоч і не найбільший, прибуток, але й не спричинить занадто багато клопоту. Він забезпечить зайнятість людей та їхні заробітні плати, а якщо розглядати такий напрямок як новий бізнес, то можна випередити конкурентів, зайнявши нішу. До того ж, завжди є можливість знайти варіанти подальшої співпраці із замовником.
Соціальна складова: від створення нових робочих місць – до внеску у підтримку здорового способу життя та життєздатності нації. Ми згадували про прихильність до сквошу людей бізнесу та політики, але так само важливо розуміти, що кожен новий спортивний майданчик – це ще одна альтернатива вулиці, віртуальному світові, палінню, наркотикам, і це також вияв соціальної відповідальності бізнесу.
І, насамкінець, репутаційні преференції. На жаль, сьогодні громадяни згадують забудовників не завжди прихильно – занадто багато прикладів неякісного та незаконного будівництва, тіньових оборудок, захоплення територій, відведених під соціальні об’єкти, зелені зони тощо. Тому участь у відкритих, інфраструктурних проєктах, дружніх до людей та орієнтованих на покращання якості життя, завжди працює на репутацію компанії. Відкритість та публічність – це конкурентні переваги, якщо вміти ними користуватися.
У цьому сенсі Федерація сквошу України може служити прикладом комунікаційної ефективності. Тут докладають багато зусиль для налагодження контактів із потенційними партнерами, формують вичерпні інформаційні пакети, аби інвестори знали й розуміли переваги роботи на цьому ринку та прибутковість кортів. У ФСУ зібрано інформацію про міжнародну практику співпраці Федерацій та бізнесу, кейси, які переконливо свідчать, що цей напрям необґрунтовано обділений увагою будівельних та пов’язаних з ними компаній – і це місце буде вільним недовго.
Як некомерційна організація, ФСУ не має власних коштів на будівництво сквош-кортів, але план залучити інвесторів для будівництва клубу, який забезпечив би українським професіоналам та збірним доступ до сучасної тренувальної бази, є цілком реалістичним.
Сквош – гра напрочуд раціональна (хоч і дуже емоційна). Гравці кажуть, що під час матчу неможливо відволіктися на стороннє – думаєш тільки про те, як обіграти суперника і випередити його думку на кілька кроків. Як і у бізнесі – можливо, саме тому сквошу надають перевагу люди, які добре знаються на стратегії успіху?