Інтерфакс-Україна
15:36 19.04.2021

Автор АНДРІЙ МАЛЬОВАНИЙ

Як очистити країну від контрафактного палива?

2 хв читати
Як очистити країну від контрафактного палива?

Андрій Мальований, голова Державної екологічної інспекції 

 

У 2021 році ДЕІ матиме більші можливостей для контролю якості АЗС

Нелегальний ринок палива – це величезна проблема, що несе в собі низку загроз. І не лише тому, що держбюджет недоотримує кошти, які потім могли б спрямувати на соціальні потреби. Контрафактне пальне руйнує автотранспорт споживачів, "викидає" в повітря небезпечні сполуки, на "лівих" АЗС ніхто не турбується про безпеку праці.

Загалом за рік від пересувних джерел забруднення повітря (а це переважно автомобілі) на кожного українця припадає до 40 кг. викидів шкідливих речовин. Це оксид вуглецю, діоксид азоту, неметанові леткі органічні сполуки, сажа.

На відміну від Європи, в Україні немає жорстких екологічних автомобільних стандартів, а неякісне пальне ще більше поглиблює негативні наслідки для довкілля.

В арсеналі своїх повноважень Державна екологічна інспекція має функцію ринкового нагляду. Ми перевіряємо АЗС і слідкуємо, аби паливно-мастильні матеріали, які вони реалізують, відповідали нормам.

Лише за минулий рік ДЕІ провела 848 перевірок характеристик продукції на автозаправних станціях та ухвалила майже тисячу рішень про приведення продукції до встановлених вимог. Порушників оштрафували на 7,5 млн. грн.

На жаль, довелось обмежитись лише документальними перевірками, оскільки Інспекція не мала належного фінансування для лабораторних досліджень.  Сьогодні, отримавши відповідні кошти, можемо собі це дозволити. Вже розпочалася процедура закупівлі такої послуги, оскільки власні лабораторії ДЕІ технічно не можуть проводити дослідження пального. Тобто ринковий нагляд цьогоріч буде більш ефективним та результативним.

Тим більше, що Уряд ставить перед ДЕІ амбітні завдання. Так, Прем’єр-міністр доручив створити на рівні кожної області групи для боротьби з нелегальним ринком нафтопродуктів. До них увійшли представники ДСНС, Держпраці, Держпродспоживслужби, ДФС і, звичайно, Держекоінспекції.

Крім того, у травні набуде чинності Технічний регламент щодо вимог до скрапленого газу для автомобілів, комунально-побутового споживання та промислових цілей. Він зобов’язує Держекоінспекцію здійснювати технічний контроль над його якістю. Минулого року кількість спожитого автомобільного газу перевищила споживання бензину. Між тим, більшість його експортується з Росії і якість цього палива викликає багато запитань. Зокрема, деякі експерти вказують, що скраплений газ, який продають на АЗС, не призначений для автомобілів і потенційно може бути небезпечним. До того ж самі умови реалізації часто не відповідають жодним нормам. Рано чи пізно це може призвести до масштабної трагедії з людськими жертвами.

Аби уникнути такого песимістичного сценарію, ДЕІ в 2021 році докладе усіх зусиль, щоб ринок торгівлі нафтопродуктами і скрапленим газом став цивілізованим, конкурентним та безпечним. А головне, щоб кожен споживач обирав не підпільні точки торгівлі неякісним паливом, а сертифікованих продавців, які відповідають за свій товар.

 

 

ОСТАННЄ

ОЛЕГ ВИШНЯКОВ

Урок Ізраїлю: чому територіальні поступки не гарантують миру

АНДРІЙ ОЗЕЙЧУК

Регламент 305: Виклик для українських виробників будматеріалів чи можливість виходу на ринок ЄС

ВАДИМ ПОПКО

Університет 3.0: Роль закладів вищої освіти у післявоєнній відбудові

ГАЛИНА ЯНЧЕНКО

Українська зброя vs українська бюрократія: хто переможе?

МИКОЛА ГІРНІ

Відновлення та адаптація дітей-переселенців через спортивні програми

ДМИТРО СОБОЛЄВ

Українська економіка в умовах тарифних воєн

АНДРІЙ КОНЕЧЕНКОВ

Майбутнє вітроенергетики в руках парламентарів

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Гроші дійдуть до Києва, дуже сподіваюсь

МАКСИМ ТКАЧЕНКО

Використання ШІ та сканування територій  скоротить площу ймовірно замінованих земель України на 30%

ВЕНІАМІН ЗОЛОТУХІН

Інструктор з тактичної медицини: професія, що рятує життя, але про яку не дуже обізнані

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА