21:35 22.11.2021

Автор ІРИНА ЖДАНОВА

Школа не повинна заважати жити! Лайфхаки для батьків і директорів шкіл

5 хв читати
Школа не повинна заважати жити! Лайфхаки для батьків і директорів шкіл

Ірина Жданова, засновниця Наукового ліцею Чурюмова, виконавча директорка ГО "Фонд "Відкрита політика", канд. істор. наук

Моя дитина просинається і засипає із смартфоном, їй нічого не потрібно окрім ігор, тупих російських блогерів і тік тока...Ми виросли без цих гаджетів, інтернетів, грали на вулиці, а в них немає ніякої соціалізації....де знайти інформатика, наші або звільнились, або вже не відповідають на дзвінки ні завуча, ні директора, а районо все строчить і строчить нові форми заповнювати…

Я думаю, що це ті реалії, в яких живуть сьогодні батьки і вчителі, директори не лише в Україні...Дистанційна освіта лише посилила ненависть більшості до сучасних технологій. Одночасно, все гучніше звучать поодинокі голоси батьків і освітян, які бачать і позитив в діджіталізації освіти. Адже ці технології можуть допомогти зацікавити діджіталізованих дітей в отриманні знань. Ні, не софт скілс, а в хард скілс. Допомогти в отриманні  не лише м'яких, а й твердих навичок. І, в першу чергу, зацікавити до вивчення математики і фізики.

Сьогодні на питання чому? що? як? я  відповідатиму в ракурсі програмування. Точніше ВЕСЕЛОГО КОДУВАННЯ.

Я добре пам'ятаю уроки інформатики в фізмат школі, в якій вчились мої діти. У 8 класі там вчили мову програмування, яку вивчають на спеціалізованих факультетах університетів. Лише частина учнів в класі розуміла взагалі про що викладач говорить. Інша частина - брала репетиторів, щоб зрозуміти не лише вчителя, а й мову програмування. І були й ті, яким давали чітко зрозуміти, що вони тупі, нездібні.  І перемножували на нуль будь які  перші кроки. Що далі? Далі все залежало від батьків і їх мудрості та віри в дитину.

Тому першим кроком в школі, має бути ЗАЦІКАВИТИ дитину програмуванням.  Створити веселу позитивну атмосферу для сприйняття інформації. Зняти стрес і травми, отримані в попередні роки.

Далі - почати з простого і крок за кроком йти до складного. Так, в класі будуть діти, які знають більше і знають менше. Тоді можна запропонувати на уроках учням, які знають більше, навчити тих, хто знає менше. Запросити випускника, який працює в сфері IT (такі точно в школах є) принаймні на онлайн зустріч. Знайти поруч IT-кампанію, студентів коледжів...політехнічних і педагогічних, їм потрібен досвід, формувати своє резюме і рекомендації.

Тепер головне - ЯК це організувати.

Поділюсь досвідом Науковий ліцей Клима Чурюмова і Громадська організація "Фонд "Відкрита політика".

Ще задовго до пандемії, я почала вчитись діджітал технологіям в MASHAV. Найголовніше, що я винесла з навчання: коли є проблема, не біжи її вирішувати, а зроби паузу і подумай ЯК її вирішити. Фонд організував і продовжує організовувати  багато тренінгів для вчителів. Я вимагала від команди відразу впорядковувати матеріали, робити ЖИВІ чати з нашими учасниками. Отож, паузи, менеджмент і комунікації - це must have для керівника.

Далі, я зрозуміла , що головна загроза - це  не відсутність грошей, менеджменту, техніки , а професійне вигорання вчителя. За міжнародними дослідженнями, троє з чотирьох директорів бачать вчителів в сльозах в період пандемії. Тому план формування корисних антистресових звичок  і обмін досвідом це те,  ЯК можна створити позитивну атмосферу для викладачів.

А тепер повернемося до дітей.

Знервований, виснажений вчитель , навіть найкрутіший ніколи не може захопити своїм предметом сучасну дитину. Коли в школі бардак в адміністрації, то цей хаос буде демотивувати всіх.

До чого тут проблема викладання інформатики? Вчителю інформатики, якому безкінечно дають якісь нові завдання по технічному адмініструванню школи, нема коли і нема як  підготувати і  дати якісний матеріал дітям.

 

Лайфах перший. Зробіть паузу і відкрийте записну книжку.  Подумайте кого із студентів, учнів, партнерів ви можете запросити на короткотермінові  курси/проекти з інформатики. Сьогодні це МОЖЛИВО. Зателефонуйте в коледжі. Так, так) Запитайте про толкову/ого комунікабельну/ого студентку/та.

 

Наступне важливе питання. ЯКІ ІНСТРУМЕНТИ?

Звісно, в моєму науковому ліцеї навчаються діти, які вмотивовані  до фізики, математики. Їх батьки тому і обрали навчання в нас. А ми їх). Крім того, в нас цього року 5 і 6 клас. Це тей вік, коли вони ВІДКРИТІ до навчання. 

АЛЕ. Повірте, їх мотивувати до програмування теж потрібно. Адже вони в діджітал просторі, як риба у воді. Є купа навчальних ресурсів, якими вони успішно користуються.

Наприклад, коли ми захотіли здивувати ліцеїстів на вечірній ватрі синім полум'ям, то наша учениця сказала "та що тут цікавого, в аніме “Доктор Стоун” це все описано..." Тому це ще та праця - ЗДИВУВАТИ сучасних дітей.

Все ж діти є діти, і вони хочуть ГРАТИСЬ. І грати вони можуть не лише в стрілялки, а й в ті ігри ,які ми їм акуратно 🙂 запропонуємо. Тому в  нашому пансіоні  Міжнародна зелена школа/Космач вони ЗАХОПЛЕНО і ВЕСЕЛО вивчають як програмувати через Makey Makey  разом із ...студенткою Політехнічного коледжу  з Коломиї.

А кілька років тому в Святогірську так само захоплено вивчали кодування діти з прифронтових міст на Форумі "Мир. Безпека.Молодь" із студентами Індустріально-педагогічного коледжу з Рубіжного.

Сьогодні є багато інструментів для навчання через гру.

Лайфак 2. Для освітян і батьків. Зробіть паузу. Ознайомтесь з англомовними освітніми ресурсами стосовно геймінгу. Є багато сайтів, з розділами для вчителів, для батьків. Це не лише makeymakey, а й сайт NASA, енциклопедії Britannica, багато інших.

І тут я переходжу до останнього , найбільш важливого висновку.

Саме ось ця синергія, ВІДКРИТЕ партнерство  громадської організації  Фонд "Відкрита політика" з різними школами, коледжами, вченими , міжнародними організаціями, вміння робити паузи і виходити за рамки української освітньої бульбашки  дала мені ту платформу, на якій можна творити унікальний освітній простір. І діджітал технології в цьому лише полегшують і покращують життя. А приватна школа може додати цьому партнерству більше синергії.

 Я абсолютно переконана, що потрібно робити ВІДКРИТУ МЕРЕЖУ приватних і державних шкіл, інших стейкхолдерів, щоб створити по горизонталі тей освітній діджітал і недіджітал простір, в якому дітям буде не лише весело програмувати, а й весело жити.

           А школа не буде  заважати жити ні батькам, ні вчителям).

#гребемодалі_гребеморазом

Космач. 23 листопада 2022 р.

 

 

Загрузка...
Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ЛЕСЯ БУРБЕЛЬ

Нова ера ринку страхування в Україні: що змінює новий профільний закон?

ДМИТРО ЧЕРНИШ

Які медичні послуги можна отримати за допомогою електронних інструментів та сервісів

АНДРІЙ НІКОЛАЄНКО

Малому бізнесу потрібне м'яке стимулювання до добровільної детінізації

ТЕТЯНА ПЕРЕВОЩИКОВА

Нарешті! Проголосували Закон про медіацію: що це і кому стане легше

ВІКТОР КРУГЛОВ

Впровадження РВВ (Розширена відповідальність виробника) – нові можливості для переробників вторинного паперу та книговидавців

АНАТОЛІЙ БОЙКО

Технології VS освіта: Як технічний прогрес впливає на якість освіти?

ЮРІЙ ТАЦІЙ

Від аеропорту до аеротрополісу. Як авіаційні хаби формують міста

ОЛЕКСАНДР АФОНІН

Про інформаційний простір України і рабську свідомість

РУСЛАН СТРІЛЕЦЬ

Як український бізнес виграє від цифровізації Міндовкілля

ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО

Справа “вагнерівців” мала всі шанси отримати завершення в Гаазі

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА