16:45 30.04.2020

Автор СЕРГІЙ БИКОВ

72 мільйони заплатила УЗ іноземцям у Наглядовій раді та Правлінні

3 хв читати
72 мільйони заплатила УЗ іноземцям у Наглядовій раді та Правлінні

Сергій Биков, керівник аналітичного центру "ІНПОЛІТ"

Держпідприємство «Укрзалізниця» опублікувало фінансовий звіт за 2019 рік ( https://tinyurl.com/y79tohwa ). Як відомо, залізничним монополістом вже кілька років керують іноземці. Із сімох членів Правління, четверо - іноземці. Саме Правління УЗ реалізує стратегію, яку для них приймає Наглядова рада. А в Наглядовій раді із сімох членів – іноземців взагалі п'ятеро. І цим славетним управлінцям ми щедро платимо. І з року в рік, до речі, платимо більше .

Дорогі й Дорогоцінні

Найдорогоціннішими в УЗ виявилися члени Правління. Їм заплатили у 2019 році 71,4 млн грн або в середньому по 850 тис. в місяць кожному. У 2018 році їм платили у півтора рази менше: 39,6 млн грн на рік або в середньому по 472 тис. грн на місяць для одного члена Правління .

Неважкі арифметичні розрахунки допоможуть вирахувати, скільки загалом ми заплатили іноземцям у Правлінні «Укрзалізниці»:

71,4 млн грн ділимо на сімох членів правління і отримуємо 10,2 млн грн в середньому на кожного члена Правління. А оскільки ми знаємо, що четверо з сімох - іноземці, множимо 10,2 млн грн на кількість іноземців. В результаті отримуємо 40,8 млн грн. Запам'ятайте, будь ласка, цю суму, вона знадобиться нам пізніше.

 

З дорогоцінними розібралися, тепер перейдемо до дорогих

Дорогими виявилися члени Наглядової ради. Витрати на оплату праці членів Наглядової ради в 2019 році склали 43,4 млн грн або по 517 тис. грн на місяць для одного. Це майже в два з половиною рази більше, ніж було роком раніше. У 2018 році сімом членам Наглядової ради заплатили 19,1 млн грн або по 228 тис. грн.

Ще раз звернемось до простої арифметики:

43,4 млн грн ділимо на сімох членів Наглядової ради - виходить по 6,2 млн грн на кожного. Множимо тепер 6,2 млн грн на п'ятьох іноземців у Наглядовій Раді і отримуємо суму в 31 млн грн.

І найсмачніше. Давайте складемо 31 млн грн, який отримали іноземці у Наглядовій раді і 40,8 млн грн, які отримали іноземці у Правлінні держпідприємства. У сумі отримуємо 71,8 млн грн.

Майже 72 млн грн ми заплатили іноземцям у керівництві тільки одного державного підприємства. Українці ж у Наглядовій раді і Правлінні отримали 43 млн грн.

Питання не тільки в іноземцях. Може і правда потрібно платити такі зарплати керівникам держпідприємств? Можливо, але за умови, що вони приносять прибуток і розвивають підприємство. Тим більше, коли мова йде про природного монополіста. Якщо цього немає, то і зарплат таких бути не може. Особливо, коли машиніст отримує на місяць близько 12 тисяч гривень.

То «Укрзалізниця» прибуткова чи збиткова?

Формально УЗ заробила в 2019 році 2,9 мільярди гривень і залишається прибутковим підприємством. Таке враження можна скласти, якщо поверхнево дивитися звіт. Насправді ж, прибуток є тільки на папері, завдяки падінню курсу долара і переоцінки кредитних зобов'язань перевізника.

Станом на 1 січня 2019 року курс НБУ (з якого вираховують, скільки грошей потрібно заплатити кредиторам) становив 27,6 грн за долар. А 31 грудня 2019 року (коли УЗ складала звіт), долар коштував 23,6 грн - на 4 грн дешевше.

Завдяки різниці вартості долара УЗ «заробила» 4,3 млрд грн. Це і дозволило перевізнику у фінальному звіті показати прибуток 2,9 млрд грн. Проблема лише в тому, що ці гроші існують лише на папері.

При тому, що скоротили видатки на обслуговування, матеріали та модернізацію, жодної ж гривні не зняли із зарплат менеджменту.

З таким підходом і не дивно, що якість і обсяг перевезень знижується, локомотиви і вагони гниють, а в цілому залізниця котиться у безодню.

Для того, щоб справді розвивати залізницю, потрібно змінити систему управління і тарифну політику. Ми по сьогодні використовуємо застарілий радянський табель тарифів, коли возити тонну піску дешевше, ніж тонну айфонів . 

 

Загрузка...
Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА